י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעל 1,000 שוחררו

זלנסקי: 2,610 ערים ועיירות נותרו תחת כיבוש רוסי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בנאום למדינתו כי יותר מ-2,600 ערים ועיירות נותרו תחת כיבוש רוסי ככל שהמלחמה נמשכת. ועידה שאוקראינה תארח במשותף עם שוויץ ביום שני ושלישי תהיה "צעד חשוב" לשיקום אוקראינה. "אנשים צריכים להמשיך להתנדב לעזור לאחרים ולהפיץ את האמת על מה שקורה במלחמה עם שאר העולם"

הרס רב באוקראינה
הרס רב באוקראינה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר שהכוחות האוקראינים שחררו יותר מ-1,000 ערים ועיירות, אך הם עדיין צריכים לשחרר 2,610.

לדבריו, יש לבנות מחדש את רוב המקומות שנפגעו מהמלחמה אחרי שמאות מהם "נהרסו לחלוטין על ידי הצבא הרוסי". הוא אמר, "כמובן שכבר התחלנו להחזיר חיים נורמליים בקהילות ובשטחים משוחררים בעצמנו", אמר זלנסקי. "אבל יישום פרויקט כה גדול ברחבי הארץ, מתן תקני בטיחות חדשים ואיכות חיים חדשה אפשרי רק על ידי סיוע בינלאומי".

הוא אמר כי ועידה שאוקראינה תארח במשותף עם שוויץ ביום שני ושלישי תהיה "צעד חשוב" לשיקום אוקראינה. הוועידה בלוגאנו, שוויץ, תוכננה במקור כוועידת הרפורמה השנתית החמישית של אוקראינה, אירוע שבו אוקראינה דנה בדרך כלל ברפורמות ובמטרות הפוליטיות האחרונות שלה. אבל לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה בסוף פברואר, אוקראינה ושוויץ החליטו לארגן מחדש את הוועידה כדי להתמקד במצב הנוכחי.

הוועידה תאפשר לאוקראינה לשתף את תוכנית ההבראה שלה עם בעלות ברית בינלאומיות ו"לפתח את המענה הטוב ביותר לאתגרים העצומים שעומדים לפנינו", לפי אתר האינטרנט של הוועידה.

"יש צורך לא רק לשחזר את כל מה שהכובשים הרסו, אלא גם ליצור בסיס חדש לחיינו, עבור אוקראינה - בטוח, מודרני, נוח, ללא מחסומים", אמר זלנסקי. הוא עודד אוקראינים באזורים בעייתיים שלא לשקוע בתחושת "רגיעה" ככל שהמלחמה נמשכת, והוסיף כי "אנשים צריכים להמשיך להתנדב לעזור לאחרים ולהפיץ את האמת על מה שקורה במלחמה עם שאר העולם".

הנשיא ביידן אמר ביום חמישי האחרון כי הוא מוכן לתמוך באוקראינה "כל זמן שנדרש" כדי שהמדינה תנצח במלחמה את רוסיה. למחרת הודיע ​​הפנטגון על סיוע ביטחוני נוסף של 820 מיליון דולר לאוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי הרס בתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד