י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קידום מדאיג

הצי המלכותי קידם מלח למרות הצטרפותו לקבוצה ניאו-נאצית

חייל של הצי המלכותי הבריטי שמשרד ההגנה ידע שיש לו קשרים לימין הקיצוני קודם, לאחר שהצטרף לארגון ימני קיצוני עוד יותר. קנת מקוורט נחשף ב-2019 כחבר בקבוצה לאומנית לבנה עם קשרים לארגון טרור אסור. למרות חקירת משרד הפנים לאחר מכן, הוא הורשה להישאר בחיל הים מבלי לעמוד לדין ולפי פרופיל הלינקדאין שלו, הועלה בנובמבר האחרון לדרגה

צוללת: אילוסטרציה
צוללת: אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

הצי המלכותי הבריטי קידם חייל למרות הצטרפותו לקבוצה ניאו-נאצית.

צוללת של הצי המלכותי, החזיקה חייל שמשרד ההגנה ידע שיש לו קשרים לימין הקיצוני, הוא קודם לאחר שהצטרפה לארגון ימני קיצוני עוד יותר.

קנת מקוורט נחשף ב-2019 כחבר בקבוצה לאומנית לבנה עם קשרים לארגון טרור שיצא מחוק לחוק. למרות חקירת משרד הפנים לאחר מכן, מקוורט הורשה להישאר בחיל הים מבלי להיות מועמד להדחה או העמדה לדין, ולפי פרופיל הלינקדאין שלו, הועלה בנובמבר האחרון לדרגת קצונה.

שלושה חודשים לפני קידומו, פוסט של מקוורט באפליקציית ההודעות טלגרם חשף שהוא "רק הצטרף" לקבוצה הניאו-נאצית, כך על פי מחקר חדש של הקבוצה האנטי-פשיסטית Hope Not Hate. במוצאי שבת, מקורות בחיל הים אמרו כי "סביר מאוד" שהחייל יודח כעת מהשירות וכי הם פנו למשטרה.

בשנה שעברה, מקוורט קודם לתפקיד קצין כטכנאי הנדסת נשק, מה שאיפשר לו לעבוד עם "טכנולוגיית ההגנה המתקדמת ביותר" של בריטניה, לרבות מערכות טילים בליסטיים, ואמצעי ההרתעה לנשק גרעיני של בריטניה. מקורות בחיל הים אמרו ל'גארדיאן' שמקוורט סירב להתחסן נגד קורונה, כלומר הוא לא קיבל את האישור הביטחוני הדרוש כדי לעלות על צוללת, למרות שעדיין קיבל תשלום על כך.

דובר של הצי המלכותי אמר: "אלה שעוסקים בפעילות קיצונית נחקרים במלואם ומיושמים אמצעים מתאימים לגביהם. זה יהיה לא הולם להגיב על האשמות ספציפיות".

צוללת נאצים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד