י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נזנחו לסכנה

מאות עובדי השגרירות הבריטית מסתתרים מחשש שיוצאו להורג

אחרי קרוב לשנה להשתלטות הטליבאן: ממשלת בריטניה מואשמת בהשארת עובדים לשעבר ובני משפחותיהם באפגניסטן, שם הם הפכו מטרות לטליבאן שמחפשים אותם כדי להוציאם להורג, "קיווינו שהממשלה הבריטית תעזור לנו אבל הם לא עושים כלום, הם השאירו אותנו לבד כאן למות"

מאות עובדי השגרירות הבריטית מסתתרים מחשש שיוצאו להורג
הטאליבן ברחובות אפגניסטן צילום: צילום מסך

יותר מ-170 בני אדם שעבדו בשגרירות בריטניה בקאבול נותרו מסתתרים באפגניסטן מחשש לחייהם, כמעט שנה לאחר שהטליבאן השתלט מחדש על המדינה. רשימה של אפגנים שמסתתרים כעת מציגה כמעט 200 מתורגמנים לשעבר, מאבטחים וצוות מקומי שממתינים לתגובה ממשרד ההגנה ומשרד הפנים, המחלקות האחראיות להעברת אנשים בסיכון, כך מדווח ה'גארדיאן'.

כל אלה ברשימה זכאים להעברה לבריטניה במסגרת מדיניות ההעברות והסיוע של אפגניסטן, שנועדה להביא את אלה שהועסקו בעבר על ידי ממשלת בריטניה, ובני משפחתם, למקום מבטחים בבריטניה. קבלן משנה שהועסק על ידי חברת שמירה ועבד בשגרירות בריטניה במשך יותר מעשר שנים. נמלט יחד עם ילדיו מביתם וחיים במרתף בכפר מחוץ לעיר, שורדים מארוחה אחת של אורז מבושל ביום.

"לטליבאן יש גישה לפרטים של כל השומרים ולתעודות הזהות שלהם", אמר העובד ל'גארדיאן', "פעמיים הם באו לעשות חיפוש בבית שלנו, אז נאלצנו לברוח. אומרים שאנחנו פושעים, שאנחנו לא מוסלמים אמיתיים, שעבדנו בשביל זרים. אם הם ימצאו אותנו, הם יהרגו אותנו, זה בטוח".

באוגוסט 2021, כשהטליבאן כבש את קאבול, האיש היה עם משפחתו ואמור היה להתפנות. אך מטען נפץ בשדה התעופה אילץ את האוטובוס לחזור אחורה ומאז הוא מסתתר. "בכל פעם שאנחנו מקבלים הודעה ממשרד הפנים, הם אומרים לחכות. יותר מ-10 חודשים אנחנו מחכים. קיווינו שהממשלה הבריטית תעזור לנו אבל הם לא עושים כלום, הם השאירו אותנו לבד כאן למות".

אדם אחר אמר: "הטליבאן הגיעו אלינו הביתה, הם שברו הכל והיינו צריכים לעזוב מהר מאוד, עכשיו אנחנו בתנאים גרועים מאוד, הילדים שלנו לא יכולים ללכת לבית הספר, אנחנו לא יכולים ללכת ברחובות או ללכת לשוק לקנות לאוכל. כל יום אנחנו בסיכון, הם יבואו בשבילנו והם יהרגו את כולנו, כולל הילדים. אנחנו במשבר הומניטרי". הוא הוסיף: "הממשלה הבריטית, הם יודעים עלינו הכל. הם יודעים שאנחנו זכאים לבוא לבריטניה, כי עבדנו עבורם שנים רבות. עשינו עבודה טובה עבורם. אנו מבקשים בכבוד מממשלת בריטניה לעזור לנו ולהתחיל בהעברה שלנו בהקדם האפשרי".

משרד הביטחון של בריטניה מסר בתגובה: "אנחנו ממשיכים לטפל בבקשות לפי סדר קבלתן, מה שגרם לכך שחלק מהבקשות החדשות עדיין נמצאות בעיבוד. אנו מזהים שיש יותר מדי אנשים שמחכים לתשובה, וזה לא מקובל. זו הסיבה שאנו מכניסים יותר משאבים לצוות ייעודי לעיבוד יישומי בקשות".

אפגניסטן טאליבן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד