ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המשטרה תגיש הצהרת תובע נגד שורף ספרי התורה

הוארך בשלישית מעצרו של צומה פיטיגו בן ה-20, החשוד בהצתת שני בתי כנסת בנתניה • הערב הלווית ספרי התורה, בהשתתפות האדמו"ר מצאנז והרבנים הראשיים

ספרי התורה השרופים. צילום: יוסף לויוב
ספרי התורה השרופים. צילום: יוסף לויוב



שבוע לאחר הצתת בית הכנסת 'שפעת רביבים' ברחוב נורדאו בנתניה, בה נשרפו עשרה ספרי תורה ועשרות ספרי קודש, יובאו ספרי התורה והקודש הערב (ב) לקבורה בבית העלמין בנתניה.

מעצרו של החשוד, צומה פיטיגו כבן 20, שנעצר בפעילות מיוחדת של משטרת שרון בחשד להצתת שני בתי כנסת - הוארך פעמיים עד היום, ובמשטרה מתכוונים היום או מחר להגיש הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב אישום נגדו, ובקשה להארכת מעצרו.

השופטת חנה שניצר זאגא, הורתה להאריך את מעצרו עד ליום חמישי.

מפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי על פי החשד רכש פיטיגו חומר דליק בתחנת דלק 'השחר' ברחוב נורדאו, שם תועד במצלמות האבטחה. ובהפרש של יומיים הצית שני בתי כנסת בסביבה, שבאחד מהם גרם לשריפת ספרי התורה ולנזק אדיר.

עוד בנושא:
שריפת 10 ספרי תורה בנתניה • המשטרה עצרה חשוד
זוועה בנתניה: 10 ספרי תורה עלו בלהבות • "כאב לראות"

מסע הלוויה יחל בשעה 17:45 אחר הצהריים בתפילת מנחה המונית, קריאת 'ויחל' ואמירת סדר יום כיפור קטן. לאחר אמירת הסליחות ישמיעו דברי התעוררות: האדמו"ר מצאנז, הרבנים הראשיים לישראל רבי יצחק יוסף ורבי דוד לאו, וכן רבני העיר ורב שכונת קריית נורדאו רבי יהושע דוד רוזנברג.

העצרת תתקיים ברחבת ומתחם בית הכנסת 'שפעת רביבים' בקרית נורדאו, בשטח שהוכשר על ידי העירייה לקראת מסע הלוויה המוני.

על פי הוראת רבני העיר הוכרז יום צום על שריפת ספרי התורה, ומי שאינו יכול לצום היום - מתבקש לקבל על עצמו להתענות תענית דיבור וללמוד ברציפות על שריפת התורה וחילולה.

"החשוד סובל מבעיה פסיכיאטרית"

ביום שישי האחרון הובא החשוד לבית המשפט, שם אמר נציג המשטרה כי לגבי הצתת בית הכנסת הראשון החשוד הכחיש את המעשה, אך לגבי הצתת בית הכנסת השני הוא נתן גרסה מעורבת, הודה חלקית וטען שהצית באמצעות מצית בלבד בלי חומר דליק. אחר כך חזר בו ושמר על זכות השתיקה ואמר שמה שיש לו להגיד הוא יגיד בביהמ"ש.

עוד הוסיפו כי בלילה שבו הוא נעצר היה בגילופין. מעדויות עולה שהיה לו ריח חזק של אלכוהול. יתכן ויצא מהבית כמעט עירום בגלל השפעת אלכוהול ולא בשל מצב נפשי.

פרקליטו של החשוד עו"ד עמית פרנטי אמר "אני חושב שבכל הקשור לאותה הצתה ראשונה שמיוחסת לו כעת ולא יוחסה בפעם הקודמת, עם כל הכבוד, חשד סביר אין ולא מוצדק בגין ההצתה הזו להורות על הארכת מעצר. הודה חברי שמה שקושר אותו זה עדות שיטה. זה לא מספיק. לא מדובר בעדות שיטה ולכן ביחס לאירוע הזה לטעמי אין חשד סביר".

"ביחס לאירוע השני, נכחתי במהלך פעולות חקירה שבוצעו לגביה ולטעון שאין חשד סביר אין מקום לטענה כזו. הואיל ומדובר בהארכת מעצר שניה, מהחשוד נגבתה גרסה, יש ראיות נוספת שאני יודע עליהן. אני אבקש שביהמ"ש יבחן האם יש מקום להורות על הארכת מעצר כל כך ארוכה של 5 ימים ואני יודע שאנו לפני סוף שבוע. חזקה על משטרת ישראל שבסוף השבוע היא עובדת. ניתן להורות על קיצור משמעותי של ימי החקירה".

"לגבי מצבו הנפשי, הוא לא נותן לי הסכמה להבדק ולכן אני לא יכול לתת הסכמה בשמו בשלב זה של החקירה. אני חושב שהואיל ובתיק הזה עולות שאלות שמתייחסות למצבו הנפשי, נכון שמשטרת ישראל במהלך אותה חקירה תנקוט בפעולות כאלה ואחרות לבחון את המצב הזה. האדם הזה צריך לראות פסיכיאטר. העובדה שלא ראה עד עכשיו זה בעייתי. אתמול הוא שוחרר מבית החולים. הוא סובל מכאבים. אני אבקש להורות לשב"ס לקחת בחשבון את מצבו הרפואי, את אותו מסמך רפואי במסגרתו יש הוראות טיפוליות ושההמלצות ימולאו".

המשטרה ביקשה הארכת מעצר של חמישה ימים, תוך שהיא מייחסת לחשוד מעורבות בהצתה נוספת, עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, והתפרצות לבית מגורים או תפילה ואיומים.

השופטת גלית ציגלר, כתבה בהחלטה כי "מתיק החקירה עולה כי המשטרה התקדמה בחקירתה, בוצעו פעולות רבות, הפרקליטות מלווה את ההליך, ובהחלט ניתן לומר כי החשד כלפי החשוד התעצם. בנסיבות אלה, יש מקום להמשך החקירה תוך הגעה למסקנות לגבי שני המקרים, ולצורך כך יוארך המעצר עד ליום 05/08/2013".

באשר לדברי הסניגור על מצבו הנפשי של החשוד, כתבה השופטת: "ראוי כי שב"ס יבחן את הכשירות למעצר, וכן ידאג לטפל בפצעיו של החשוד ובחבישות הנדרשות בהתאם לסיכום המחלה של בית החולים".
ספרי תורה נתניה לוויה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד