י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מצעד התירוצים

המבקרים רכשו מוצרים, וחזרו כעבור מספר ימים

מבקרי מס הכנסה רכשו מוצרים, וחזרו כעבור מספר ימים כדי לבדוק אם ההכנסות נרשמו בספרים. מה הם גילו? מצעד התירוצים של בעלי העסקים היצירתיים כל אחד וסגנונו 

המבקרים רכשו מוצרים, וחזרו כעבור מספר ימים
אילוסטרציה צילום: pexels

מחלקת ניהול ספרים של פקיד שומה עפולה ערכה באחרונה מבצע ביקורת בישובים מגדל העמק, רמת ישי, מושריפה, זלפה, ערערה, מוקבילה, סנדלה, שיבלי ונין. במסגרת המבצע נבחרו 60 עסקים ונערכו בהם קניות ביקורת. כעבור מספר ימים שבו המבקרים לאותם עסקים ונמצא כי 9 מהם לא רשמו את הקניה בספרי החשבונות.

בעלי העסקים נתנו מגוון הסברים לאי רישום ההכנסות. בעל חנות לחומרי בניין באחד הכפרים באזור, שנמצא כי לא רשם קניית ביקורת בסכום של 100 ש"ח, טען "יש לי חשד לגבי המחיר שבו אתם טוענים שקנו אצלי". בעל חנות חומרי בניין בכפר אחר באזור, שנמצא כי לא רשם קניית ביקורת בסכום של 45 ש"ח, הפנה את המבקרים לרישום אחר וטען "אולי רשמתי 40 ש"ח בטעות". רוב בעלי העסקים טענו כי הם לא היו אלה שקיבלו את התשלום בגין קניית הביקורת וכי נוכחותו של "מחליף" בעסק היא שהביאה לאי רישום הקנייה.

ברשות המיסים מציינים כי המבצע התמקד בעיקר בעסקים מתחום המסחר והשירותים ובאתרי בנייה. העסקים שעמדו לביקורת נבחרו על סמך אזהרות שניתנו להם בעבר, או על סמך מידע מודיעין שהתקבל לגביהם ונבדק, או בשל היותם עוסקים פטורים, שמחזור העסקאות שלהם קרוב לסף שמעליו יש לדווח כעוסק מורשה.

עוד ציינו ברשות כי מבצע ביקורת זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

ביקורת מיסים העלמת מיסים העלמת מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד