כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

האווזים של ביבי • ראש העיר מגיב להסרה ממפת העדיפות

ד"ר משה ליבוביץ, מי שכיהן כראש העיר הראשון של ביתר עלית, בטור מיוחד על הפגיעה בעיר החרדית, והסרתה ממפת העדיפות הלאומית • ומי האווזים המפוטמים לפני שחיטה?

משה ליבוביץ
משה ליבוביץ

הממשלה קיבלה אתמול החלטתה לשינוי סדרי העדיפות הלאומית לגבי הטבות לישובים כאלה ואחרים, הזוכים לשורת מענקים, הטבות ותמריצים על-ידי שרי הממשלה.

ממשלות ישראל בעבר, ב-85%-90% מהחלטות מעין אלו, התייחסו עניינית על פי קריטריונים ברורים מראש, כמו יישובים בקו התפר וישובים בגבול הצפון, או יישובים אשר על-פי מדיניות הממשלה יש לחזקם, כמו מקומות יישוב בנגב ובגליל, וזאת, כדי לנווט וליצור הגירה חיובית לישובים אלו.

אני מסייג ומציין כ-85%-90%, מכיוון שתמיד היו כ-15% מהיישובים שהיו "מחויבים" למקורבים ולאנ"ש.

כידוע, זכיתי להיבחר ע"י בורא עולם כראש העיר הראשון של ביתר עלית, ואף סייעתי בהקמת ישובים נוספים לדורות הבאים. פלא היה בעיני באותה תקופה, שהאדמו"ר מערלוי - הידוע כפטרונה של העיר, הורה לי להצטרף כחבר בתנועת הליכוד. יותר היה לפלא בעיני, כששניים מגדולי הדור הליטאים, סרבו לאשר לי להתפטר מחברותי בתנועת הליכוד לאחר סיום תפקידי כראש הרשות, למרות ששילמתי מחיר אישי בעקבות כך.

אתמול זכיתי וקיבלתי את ההארה והתשובה, בבחינת "אין אדם עומד על דעת רבו אלא לאחר ארבעים שנה". כאמור, אתמול החליטה הממשלה על שינוי מחדש של הישובים שיכללו בעדיפות הלעומתית. כן, בעדיפות לאומית - אבל לעומתית.

הפעם רבותיי, פוליטיקה נקייה, ומנהיגות חדשה, כשהנוסחה אותה נוסחה, אבל הייעוד הוחלף: 85%-90% לאינטרסים אישיים, לפי ראייה קצרת טווח, ללא חשיבה אמיתית ודאגה לארץ ישראל, ורק 10%-15% על פי קריטריונים קבועים, הגיוניים וברורים "מראש".

כעת, ברורה לי הנחייתם של אותם גדולי הדור.

בעבר, העיר ביתר עילית כנראה הייתה ונכללה בעדיפות לאומית, בהתחשב בכך שהייתי חבר מרכז הליכוד. אך היום מדובר בהנהגה מקומית של אגודת ישראל וש"ס, המנהלת ומקדמת רשות לתפארה, כמגדל אור לרחוק ולקרוב, אשר ראשי רשויות מכל המגזרים, באים להחכים וללמוד איך מנהלים ומפתחים עיר יש מאין, אשריכם ישראל.

אל דאגה רבותי, אני שמח כתמיד, ובוטח בבורא עולם שאכן לטובה הדבר, כסיפורו של נחום איש גמזו. ומניסיוני אשתף אתכם רק בנקודה אחת שכבר ברורה לי: באיזור יהודה ושומרון החליפו את העיר ביתר עילית במספר ישובים קטנים בשומרון ובנימין.

כולם יודעים שלשם תושבים רבים לא יגיעו... אך ממשלה חסרת נסיון זו, מוכנה גם לשחרר רוצחים עם דם על הידיים, ובהמשך, כדי להרגיע את השטח ולרצות את הנהגת ההתיישבות והמתיישבים, מוכרים להם אשליות של עידוד ההתיישבות, ובעצם מתכוונים לנהל משא ומתן ולתתם לארגוני הטרור ששולטים על הרשות הפלסטינאית.

מתייחסים אליהם כאווזים.

וכמו שמפטמים אווז לפני השחיטה, והוא חושב לעצמו 'כמה הבעלים אוהב אותי, ונותן לי מכל טוב'. כך בדיוק פועלת הממשלה, מפטמת בהטבות ומשקיעה כספים שלא לטובת מדינת ישראל, אלא להיפך, במקומות שאותם בעצם חושבים ומתכננים לפנות ולמסור לפלסטינים (מה שבעז"ה לא יצלח בידם), ועל ידי ההטבות מקווים להרגיע את השטח ולקנות שקט תעשייתי גם מול צעדים קיצוניים וסהרוריים כמו שחרור מחבלים שטבחו יהודים רק בגלל שהם יהודים.

שאלה אחת נותרה לי יתומה, מי ישאל בעתיד איפה הכסף ומה עשו אתו לטובת העם והארץ?

לעומת זאת, ברורה לי התשובה לכם, בניה-בוניה של העיר ביתר עילית, ולשאר בני התורה היושבים בציון, אל דאגה ואל תיפול רוחכם מהחלטות בשר ודם, כבעבר כן עכשיו, אין לנו אלא להתנחם בדברי הנביא ישעיהו בהפטרת שבת ראה: "הנה אנוכי מרביץ בפוך אבנייך ויסדתיך בספירים, ושמתי כדכד שמשותייך וכל גבולך לאבני חפץ, וכל בנייך לימודי ה' ורב שלום בנייך",

ולעולם תקוים בנו הבטחת הכתוב: "ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה, מראשית השנה ועד אחרית שנה".
ליבוביץ ביתר קיצוץ עדיפות לאומית אווזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד