י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כשהגר"ב ויסבקר פגש את אנשי ה.ל.ל בבית קפה

מה עשה ראש ישיבת 'בית מתתיהו' ב'קפה קפה'? • מדוע הסתלקו נציגי ארגון ה.ל.ל שהגיו למקום להיפגש עם תלמידים? • והאם ההמתנה בבית הקפה הייתה לחינם? • בלעדי

הגר"ב ויסבקר. צילום ארכיון
הגר"ב ויסבקר. צילום ארכיון

הסיפור הבא, המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', דומה לניסיונות הרבים של ארגונים שונים לעודד חזרה בשאלה בקרב תלמידי ישיבות, אך הוא מסתיים בצורה שונה.

לפני יותר מחודש, בחור מישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק ענה לאחד מהטלפונים הציבורים שצלצל בישיבה. מעבר לקו הזדהה בפני הבחור אחד מנציגי 'ה.ל.ל', אגודה המסייעת ליוצאים בשאלה. שיחת הטלפון בין הבחור לבין האלמוני לא ארכה זמן רב, אולם, לבקשתו של הנציג מסר הבחור בסיום השיחה את שמו.

כעבור מספר ימים, צלצל הטלפון פעם נוספת. אותו בחור נקרא על ידי אחד הבחורים לקבל את השיחה - שהתבררה לו כשיחה נוספת מנציג האגודה. גם במקרה זה השיחה נמשכה דקות אחדות, ובסיומה קבעו השניים להיפגש במסעדת 'קפה קפה' הסמוכה לבני ברק ולמקום לימודיו של הבחור.

הבחור, שלא באמת שקל לחזור בשאלה, שיתף את ראשי הישיבה. הוא פנה לגר"ב ויסבקר ולמשגיח הישיבה וסיפר להם על השתלשלות העניינים. "הרמתי את הטלפון, הם הזדהו מה.ל.ל וקבעו להיפגש איתי בימים הקרובים".

הגר"ב ויסבקר, שקיבל באותה תקופה מספר תלונות על שיחות דומות שהגיעו לישיבה, החליט לעשות לדבר סוף. הוא קבע יחד עם המשגיח כי במקום שהבחור הצעיר ייפגש עם אנשי האגודה - הם בעצמם יעשו זאת.

ואכן כך היה: עוד באותו ערב, נסעו ראש הישיבה והמשגיח ל'קפה קפה', שם חיכו לנציגי האגודה. "כשהם הגיעו למקום וראו את נציגי הישיבה", מעיד גורם בישיבה המוערב בפרטים בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "הם הבינו שטמנו להם מלכודת, והסתלקו מהאזור".

מעמותת ה.ל.ל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "העמותה מסייעת רק למי שבחר מרצונו לעזוב את החברה החרדית והוא מעל גיל 18. היא אינה עוסקת בשכנוע. תהליך הקבלה לעמותה ארוך וכל שלב בו נעשה ביוזמת הפונה. חלק מן הפונים מתחרטים באמצע התהליך והעמותה מכבדת את זכות הבחירה שלהם. עמותת ה.ל.ל מחויבת בשמירה על כבודם ופרטיותם של הפונים אליה, ולכן לא מספקת מידע בנוגע לפונה זה או אחר".

חשבתם כי לחינם הייתה נסיעתם של ראש הישיבה והמשגיח? טעיתם. בחורים העידו כי הגר"ב ויסבקר הבחין באותו ערב, שהיה אחד מערבי 'סוף זמן', בבחורים מהישיבה שישבו ובילו את זמנם באותו בית קפה, ובתגובה סילק אותם מהישיבה.
בית קפה בית מתתיהו הלל חזרה בשאלה פגישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד