ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעיצומו של הקיץ הלוהט

מחיר החשמל צפוי להתייקר משמעותית: העלייה כבר בחודש הבא

מחירי החשמל עשויים לעלות בהדרגה בשיעור כולל של 16%, אך טווח הזמנים לביצוע עדיין לא נקבע | ככל הנראה המחיר יעלה בשלושה שלבים, כאשר השנה תהיה התייקרות רק בחודש הבא. לממשלה מאוד לא נוח שמחיר החשמל יעלה לפני הבחירות, אך רשות החשמל עצמאית לחלוטין 

חברת חשמל: אילוסטרציה
חברת חשמל: אילוסטרציה צילום: חברת החשמל

בדיון שנערך ברשות החשמל הוחלט עקרונית על היקף ההעלאה הנדרשת בשל התייקרות הפחם בעולם, בדיון שהתקיים אתמול ברשות החשמל נקבע השיעור הכולל, שיהיה צורך לייקר בו את החשמל, בשל התייקרות הפחם בעולם בכ-200% בשנתיים האחרונות, כך דווח באתר Ynet, אך הדיון התארך בשאלה מתי ובכמה שלבים תבוצע ההתייקרות, ועניין זה יוכרע בישיבה נוספת שתתקיים השבוע.

ככל הנראה המחיר יעלה בשלושה שלבים של 6%-5% כל אחת, כאשר השנה תבוצע רק התייקרות אחת שתבוא לידי ביטוי החל מחשבון החשמל של אוגוסט.

ב'ידיעות אחרונות ' פורסם עוד כי לממשלת המעבר מאוד לא נוח שמחיר החשמל יעלה לפני הבחירות, אולם בהתאם לחוק רשות החשמל היא עצמאית לחלוטין ואסור לממשלה להכתיב לה מחירים. ישראל עדיין מייצרת 23% מהחשמל שלה באמצעות פחם, ועל פי התוכנית שכבר אושרה, השימוש בפחם יופסק לגמרי בשנת 2025.

מאחר שלא נותר כמעט מס על הפחם, לא ניתן למתן כעת את ההתייקרות, וממילא מהלך כזה עלול להיחשב ככלכלת בחירות, ועל כן הוא אסור.

חשמל חברת חשמל אוגוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד