ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אל תיפגע פעמיים - לך לבית משפט רק עם עורך דין

תביעות רשלנות רפואית הפכו להיות מאוד נפוצות בישראל החל משנות התשעים • בשביל להגיש תביעה כזו, רצוי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית. הוא האיש שאמור ללוות אותנו מתחילת התהליך ועד סופו

אל תיפגע פעמיים - לך לבית משפט רק עם עורך דין
עורך דין צילום: freepik

אחד ההליכים המשפטיים הנפוצים ביותר הם הליכים המתייחסים לנזיקין. מדובר על מקרים בהם גורם אחד ניזוק כתוצאה מהתנהלות של גורם אחר ולכן הוא דורש פיצוי על כך. בתוך עולם הנזיקין קיימים סוגים שונים של תביעות המתייחסות לכך. אחד מאותם סוגים, הן תביעות המתייחסות לרשלנות רפואית.

תביעות רשלנות רפואית הפכו להיות מאוד נפוצות בישראל החל משנות התשעים. יש לכך שתי סיבות. ראשית, חוק זכויות החולה שנקבע לקראת סוף שנות התשעים, והסיבה השנייה היא עלייה במודעות של הציבור. צריך לומר שבמובן זה ישראל נמצאת הרחק מארצות הברית ומדינות מערביות אחרות, שם תביעות בגין רשלנות רפואית היו נפוצות מאז ומתמיד. המספרים בישראל עדיין נמוכים מאוד ביחס אליהן.

בשביל להגיש תביעה כזו, רצוי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית. הוא האיש שאמור ללוות אותנו מתחילת התהליך ועד סופו. למשל, אליו אנחנו אמורים לפנות במידע וקיים אצלנו חשד שאכן אירע מקרה של רשלנות בטיפול כלפינו, הוא יבחן את המקרה ויחליט האם זה אכן נכון, ואם כן הוא יטפל במקרה, בין אם זה בין כותלי בית המשפט ובין אם זה בהליכים של משא ומתן ופשרה מול הגורמים הרלוונטיים מחוץ לבית המשפט.

מדוע חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין?

בדומה להליכים משפטיים אחרים, מוטב לא לבצע אותם מבלי ששוכרים עורך דין רשלנות רפואית וכמובן רצוי שהוא יהיה מנוסה ומקצועי. ההסבר לכך הוא פשוט. אנחנו לא מכירים את החוק מספיק טוב, ואנחנו בטח לא יודעים איך להתמודד עם הגורמים שמולנו. בשביל להשיג את המטרות שלנו, אנחנו חייבים לשכור עורך דין שידע לעמוד על הזכויות שלנו, לשמור על האינטרסים ולוודא שאנחנו מקבלים את מה שמגיע לנו.

אם נגיע לבית המשפט או לכל הליך אחר ללא עורך דין, אזי שהצד השני עלול לנצל זאת, עלול להציע לנו להתפשר באופן קיצוני ואנחנו לא נקבל את מה שמגיע לנו. חשוב לציין גם, לא מדובר רק על סכום כספי אלא הרבה מעבר לכך. אם נניח מדובר על מקרה שההשלכות שלו אינן חד פעמיות ואינן קבועות, אזי שעורך דין ידע לדרוש שאנחנו נקבל תמיכה וסיוע לאורך שנים ולא רק בנקודת זמן ספציפית. אנחנו לא בהכרח נדע את זה וזה יכול להוביל להפסד כספי עצום ולפגיעה ממשית במצבנו הבריאותי.

איך בוחרים עורך דין בצורה נכונה

כאמור, אם אנחנו מחליטים לשכור עורך דין רשלנות רפואית, מומלץ שנשכור את שירותיו של איש מקצוע מנוסה ורציני. אנחנו לא יכולים וצריכים לשכור כל אחד לתפקיד. חשוב שאנחנו נבחר מישהו שיש לו ניסיון בתחום, ייצג מטופלים במקרים דומים לשלנו, והוא יכול לספק לנו את כל המעטפת הנדרשת בשביל שנוכל לקבל את מה שמגיע לנו.

 

עורך דין רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד