ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

התקרבות מחודשת • שר השיכון אצל האדמו"ר מקרלין

חשיפה בלעדית • אורי אריאל ביקר בבית האדמו"ר מקרלין ונועד עמו לשיחה ממושכת • על הפרק: גיוס בני הישיבות • יבקר אצל ראשי הקהילה החרדית בקרית גת

אורי אריאל. צילום: פלאש90
אורי אריאל. צילום: פלאש90

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, ביקר הערב אצל האדמו"ר מקרלין בביתו. הביקור עסק בנושא חוק הגיוס והפגיעה בעולם התורה והישיבות.

לפני כחודש וחצי ביקר השר אריאל בקייב שבאוקראינה ונפגש עם הרב בלייך, חסיד קרלין.

בלייך סיפר לאריאל כי האדמו"ר מוטרד באשר לסוגיית בחורי הישיבות וכי ידוע לו כי "האדם היחיד אליו ניתן לפנות בנושא ב'בית היהודי' הוא אתה, האדמו"ר היה רוצה להיפגש איתך", אמר לו. וכך יצא הביקור היום לאוויר העולם.

נזכיר כי רק אתמול עמד השר אריאל בעין הסערה לאחר שהערים החרדיות ביתר עילית וחריש, הוצאו מרשימת אזורי העדיפות.

במפלגות החרדיות הביעו זעם רב על כך, והפנו את חיציהם מטבע הדברים בעיקר אל מפלגת 'הבית היהודי', שמאפשרת זאת תוך דאגה להתנחלויות 'שלה', גם לקטנות ולמבודדות שבהן.

מקורבי השר מספרים כי במהלך ישיבת הממשלה ניסה השר אריאל לעשות כל שאל ידו, "הוא ממש השתולל, אבל לא עזר לו כלום. גם העיר אפרת, התנחלות לא חרדית, יצאה מהרשימה. הטענה הייתה שהן הכי פחות זקוקות להטבות. אבל להפנות אליו את הטענות זה לא הוגן, הוא אפילו ביטל סיור מתוכנן לצהרי היום רק כדי להישאר שעות בישיבת הממשלה בניסיון להילחם - הגם שלא הצליח".

במהלך השבועות האחרונים מתוכננים לשר אריאל כמה וכמה סיורים מעניינים בריכוזי הציבור החרדי, ביום שני הקרוב בעיר בני ברק כולל בישיבותיה וכן בבתי גדולי ישראל שליט"א.

מחר יבקר בקריה החרדית בקרית גת וייפגש עם רבני הקהילה ומתוכננים כמה וכמה סיורים נוספים. אין ספק כי במעטפת של המצב הבלתי אפשרי אליו נקלע הציבור החרדי מול הציבור הדתי והדתי חרדי מנסה אריאל לעשות כל מאמץ כדי לסייע, הגם שזה בהחלט לא פשוט.
אורי אריאל האדמו הרב בלייך שר הבינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד