י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בראשות גדולי התורה וצאצאיו 

תיעוד: סעודת הילולא לזכרו של בעל ה'חיי נפש'

התכנסות תורתית מרשימה בסעודת ההילולא של הגה"צ רבי ישראל אריה זלמנוביץ זצ"ל בעל "חיי נפש" נערכה בהשתתפות גדולי תורה וחסידות וצאצאיו הרבים, בבית המדרש של קהילת "חיי נפש" בירושלים. צפו בסיקור וגלריה 

תיעוד: סעודת הילולא לזכרו של בעל ה'חיי נפש'
סעודת הילולא לבעל החיי נפש צילום: באדיבות המצלם

קהל גדול ומכובד השתתף בשבוע שעבר בסעודת ההילולא לזכרו של הגאון הצדיק הנודע רבי ישראל אריה זלמנוביץ זצ"ל בעל "חיי נפש", במלאות י"ט שנים להסתלקותו לשמי מרום. הסעודה נערכה בראשות גדולי תורה וחסידות וצאצאיו הרבים בבית המדרש של קהילת חיי נפש ברחוב שרי ישראל 16 בירושלים

הגאון הצדיק בעל ההילולא, נפטר ביום כ"ג בסיון תשס"ג, לפני 19 שנים, אך רוחו הטהורה חפפה על כל המשתתפים, ובמרכזם חברי קהילת חיי נפש, אשר התכנסו לדבר בשבחו של גאון וצדיק שנודע גם במידת ענווה מופלגת.

ראשון הנואמים היה הגאון רבי יהושע אדלר, הרב הצעיר דשיכון הרבנים ובנו של המרא דאתרא הגאון רבי ‏בנימין אדלר, שהרחיב בעניין מעלת דיבוק חברים והתכנסות של מצוה ומסר את ברכותיו לחברי הקהילה, בהעלותו על נס את פעולות הקהילה החשובה, המאגדת בתוכה את מיטב התושבים ומקרינה מעטה של קדושה על הסביבה כולה.

לאחר מכן נערך סיום מסכת ראש השנה על ידי‎ נכדו, הרה"ג רבי יוסף בנימין וייס רב קהילת חיי נפש. את המשא המרכזי השמיע חתנו של בעל ההילולא, הגאון רבי אשר וייס גאב"ד דרכי תורה בעל 'מנחת אשר', אשר התקבל בהתרגשות וביראת הכבוד ‏ע"י חברי הקהילה, שרבים מהם נמנים על תלמידיו‎.‎

בדברים חוצבי להבות שירטט קווים לדמותו הגדולה של חותנו זצ"ל, בהדגישו כי מלבד גדלותו בתורה וחריפותו, היה גדול הדור במידות, בזקנותו כבצעירותו. הגר"א וייס הטעים דברים ערבים על מאמר חז"ל 'כל הבורח מן הכבוד' וכו' – כי כבוד התורה השיגה את הגרי"א זלמנוביץ, בכל שנותיו, הן בגולת אירופה והן בארץ הקודש.

עוד סיפר כי "מורי וחמי היה היהודי היחיד שחבש שטריימל בשבת בעיר עכו בימים ההם. כולם אהבו אות אהבת נפש, מבלי שיוותר על קוצו של יוד ועל החדרת האידישקייט בקרב תושבי העיר".

גאב"ד דרכי תורה הוסיף כי מאת ה' היתה זאת שהושיבו ישיבה על קברו – קהילת חיי נפש הנקראת על שם ספרו של בעל ההילולא, המתנוססת לתפארה בשכונת שרי ישראל, ומנוהלת ביד רמה ע"י בנו הרה"ג רבי יוסף בנימין וייס שליט"א – ובווודאי כל הפעולות החשובות הנעשות בקהילה, גורמות נחת רוח לנשמתו הטהרה בגנזי מרומים.

האדמו"ר מבישטנא מתושבי שיכון הרבנים, סיפר עובדות מאליפות מבעל ההילולא, שהותיר את חותמו בשמי הרבנות והרבצת התורה בארץ הקודש. הוא הדגיש את היותו של הגרי"א זלמנוביץ זצ"ל מחשובי תלמידי האדמו"ר השפע חיים מצאנז, ומתלמידי הגה"ק מוישווא, רבי יעקב אלימלך פאנעט והמהרי"צ דושינסקיא בעיר חוסט. בענין זה סיפר כי בישיבה בעיר קלויזנבורג, סדר הלימוד התחיל בשעה 4:00 לפנות בוקר, אך בעל ההילולא זכה ללמוד עם הרבי וראש הישיבה, האדמו"ר זצ"ל, כבר בשעה 2:00 לפנות בוקר.

בנו הרה"ח רבי אברהם זלמנוביץ מצפת, ציטט מדברי הטור כי 'נוהגים להתחיל מבראשית בשמחת תורה', והביא מדברי אביו בעל חיי נפש: 'לעיני כל ישראל' אפילו שלומדים תורה לעיני כולם ויודעים את התורה, יש להתחיל מבראשית, בהוסיפו כי 'ראויים הדברים למי שאמרם. אבי זצ"ל היה גאון עולם בכל מקצעות התורה והענווה שלו היתה בלתי מצויה'. הוא הדגיש כי מלבד גדלותו בתורה, היה בעל חסד גדול ומשכין שלום.

בנו הרה"ח רבי יצחק אייזיק מאיר זלמנוביץ שליט"א משב"ק האדמו"ר מצאנז, אמר כי מקום תורה זה  - קהילת חיי נפש - נוסד לטובת ציבור תלמידי החכמים והאברכים תושבי השכונה וזו היתה דרכו של  בעל ההילולא זצ"ל, לעשות למען הציבור ולא לטובת עצמו, ובכך נכדו רבי יוסף בנימין וייס ממשיך את דרכו בקודש של סבו הגדול.

הגאון רבי שלמה טוביאס חתנו של בעל ההילולא, שיגר דברי ברכה להתכנסות, בציינו כי למרות שאשתו ובתו היחידה הי"ד נהרגו במחנה הריכוז אושוויץ, אצל הגאון זצ"ל לא ראו שום שינוי בעבודת הקודש, בדבקות בה' ובהרבצת התורה. מלבד הנואמים במעמד התורתי, נטל חלק בנו הרה"ח רבי שמואל נטע זלמנוביץ, וההתכנסות המרשימה הסתיימה בהתרוממות הנפש, כשבלב כולם השאיפה להמשיך ולהוסיף פעלים לתורה ולחסד בדרכו של בעל ההילולא זצ"ל.

 

 

 

קהילת חיי נפש הרב יוסף בנימין וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד