כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"השביתו את המטרו"

האיראנים חגגו מתקפת סייבר על ישראל אך פספסו פרט חשוב

האיראנים דיווחו הבוקר על מתקפת סייבר מאסיבית נגד 'המטרו' של תל אביב. הם טענו כי השביתו את מערכות ההפעלה, מסכי הבקרה והשרתים של חברת נת"ע | האיראנים 'שכחו' לעדכן את הגולשים כי הם לא יכולים לעצור את הרכבת כיוון שהיא אינה נוסעת

האיראנים חגגו מתקפת סייבר על ישראל אך פספסו פרט חשוב
הדיווחים האיראנים על 'השבתת' המטרו בת"א צילום: פלאש 90 / צילום מסך

שוב טעות פטאלית של האיראנים: הבוקר (שני) דיווחו כלי התקשורת בהרחבה על מתקפת סייבר מוצלחת שבוצעה ע"י יחידה מיוחדת שפעלה משטח עיראק ופגעה ברכבת 'המטרו' של תל אביב ושיתקה אותה לחלוטין. לטענתם המתקפה כוונה למערכות ההפעלה, מסכי הבקרה והשרתים של המטרו תל אביב.

אלא שהאיראנים שכחו לעדכן את הגולשים כי ה'מטרו' בתל אביב עדיין לא פעיל עדיין ונמצא עדיין בבניה או כמו שהגיב אחד הגולשים לדיווח האיראני, "המתקפה על המטרו הייתה כל כך מוצלחת שכבר 74 שנה ישראל לא מצליחה לבנות את הרכבת".

הדיווח של האיראנים מתבסס אמנם על חלקיק של אמת, אתר חברת נת"ע אכן קרס הבוקר, ייתכן בגלל פעילות האיראנים אך מדובר באתר המיועד למידע ולהסברה בלבד ולא פגע בתשתיות הרכבת הנבנית.

מחברת נת"ע האחראית על בניית הרכבת הקלה נמסר: הבוקר בוצעה מתקפת סייבר איראנית על אתר האינטרנט של נת"ע, הגוף שמקים את הרכבת הקלה בגוש דן - באמצעות עומס ביקושים מחו"ל. אבטחת המידע ויסתה את הביקושים ולאחר מספר דקות האתר חזר לעבודה תקינה ומלאה. לא נגרם כל נזק.

בתוך כך, אמש התקיימה פסגת פתרונות האבטחה והסייבר בהשתתפות מומחי ובכירי תעשיית הסייבר במלון שרתון תל-אביב בהובלת ענקית הטכנולוגיה מטריקס. באירוע נכחו כ-150 אנשי מקצוע בתחומי אבטחת המידע והסייבר מחברות מובילות בשוק. האירוע כלל הרצאות מקצועיות בתחום שהתייחסו בין היתר לחידושים בתחום אבטחת המידע והסייבר, תחזיות לענף, ניתוח מקרי מבחן ומפגש פנים מול פנים של העוסקים בתחום לצד היצע הפתרונות ומוצרי אבטחת המידע המובילים בשוק.

 

נת"ע הרכבת הקלה בגוש דן עבודות הרכבת הקלה הרכבת הקלה תל אביב מתקפת סייבר איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד