ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
השגרירים יחזרו

המשבר נפתר: הרצוג הסדיר את היחסים עם פולין

נשיא מדינת ישראל שוחח עם נשיא פולין כמה חודשים לאחר המשבר סביב חוק הרכוש, וסיכמו כי היחסים יחזרו למסלול הרגיל. כחלק מזאת, ימונה שגריר פולני חדש בישראל - ושגריר ישראל המיועד יגיש בימים הקרובים את כתב האמנה לנשיא פולין

המשבר נפתר: הרצוג הסדיר את היחסים עם פולין
הנשיא יצחק הרצוג צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (שני) עם נשיא פולין, אנדז'יי דודה, וסיכם איתו על השבת היחסים בין המדינות למסלול, כמה חודשים לאחר שפרץ משבר.

בשיחתם, שנעשתה בתיאום עם ראשי הממשלה ושרי החוץ של שתי המדינות ומגיעה כמה חודשים לאחר המשבר סביב חוק הרכוש, דנו הנשיאים בקידום היחסים הבילטרלים בין המדינות.

במסגרת השיחה סוכם כי במהלך משותף של נשיא המדינה וראש הממשלה יאיר לפיד למול נשיא וראש ממשלת פולין, יוחזרו היחסים למסלולם התקין.

כחלק מכך, ימונה שגריר פולני חדש למדינת ישראל ושגריר ישראל המיועד, יעקב ליבנה, יגיש בימים הקרובים את כתב האמנה לנשיא פולין.

בהודעה מטעם בית הנשיא נמסר כי "שני הנשיאים הביעו תקווה כי כל סוגיה עתידית תיפתר באמצעות דיאלוג כן ופתוח וברוח של כבוד הדדי".

כזכור, באוגוסט אשתקד חתם נשיא פולין על חוק הרכוש, שפגע בזכויותיהם של שורדי שואה וצאצאיהם. ראש הממשלה יאיר לפיד, אז שר החוץ, הורה לממונה על השגרירות בוורשה לחזור לישראל להתייעצויות ללא הגבלת זמן.

פולין יצחק בוז'י הרצוג יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד