א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הקמיע של ה'שומרי אמונים' זצ"ל מציל ממשפט

בדינר למוסדות 'שומרי אמונים' בירושלים, חילק האדמו"ר קמיע של אביו זצ"ל • החסידים: הקמיע גורם לזיכוי מפתיע של נושאו בתביעות משפטיות • צפו: תמונות מהדינר

הקמיע של ה'שומרי אמונים' זצ"ל מציל ממשפט

אמש, התקיים דינר מיוחד בבית המדרש 'שומרי אמונים' בירושלים, במעמד האדמו"ר משומרי אמונים ירושלים, שנשא את הסלוגן: 'שלא יכבה נרו'.

מטרת הדינר: גיוס כספים לאחזקתו הקבועה של בית המדרש, כאשר המשתתפים התבקשו להרים תרומה קבועה, באמצעות הוראת קבע.

כל אלו שנדבה ליבם וניאותו לחתום על טופס הוראת הקבע, קיבלו מידי האדמו"ר קמיע מיוחד עם צילום מכתב יד האדמו"ר זצ"ל. בכתב היד המקורי נכתבו שמות הצדיקים, בהם הבעל שם טוב ותלמידיו הרה"ק רבי פנחס מקוריץ זצ"ל, הרה"ק רבי לייב שרה'ס זצ"ל ועוד.

את הקמיע הזה נהג האדמו"ר לתת לשמירה והצלחה. אחד מאלו שקיבלו אותו מידי האדמו"ר, סיפר כי הסתבך בעבר עם מס הכנסה ופנה לאדמו"ר לקבל ברכתו, בטרם המשפט שנערך לו. האדמו"ר הפקיד בידיו את הקמיע והורה לו לקרוא את שמות הצדיקים במהלך המשפט.

האברך סיפר מאוחר יותר, כי עשה כפקודת האדמו"ר. לפתע, בעיצומו של הדיון, פנה אליו השופט ושאל אותו: מי האדמו"ר שלך?

כאשר זה השיב: 'האדמו"ר משומרי אמונים' - חוורו פניו. 'אתה זכאי ורשאי ללכת הביתה', הגיב השופט לתדהמת האברך.

כך גם האיש שמימן את הוצאות הארוחה בדינר טען כי זכה לישועה באותו יום, בזכות הקמיע. על פי דברי האברך, הוא נאלץ להתייצב אתמול בבוקר למשפט, בגין הסתבכות עם רשויות המס. הוא קיבל על עצמו בטרם הגיע לבית המשפט, כי במידה ויצליח בו, יקח על שכמו את הוצאות סעודת ההילולא של האדמו"ר זצ"ל בשבוע הקרוב. הוא יצא זכאי בדינו. האברך הצוהל, החליט כי בנוסף להתחייבותו, ייקח על עצמו גם את הוצאות הדינר שהתקיים בערב.

במהלך הערב נשאו דברים האדמו"ר משומרי אמונים, האדמו"ר מטמשוואר והרה"צ רבי ישראל יצחק מנדלסון, מקוממיות ירושלים. האדמו"ר מטמשוואר הזכיר את מה שכתב האדמו"ר זצ"ל בצוואתו ולפיו, כאשר בנה אביו האדמו"ר רבי אהרן ראטה זצ"ל את בית המדרש בשכונת מאה שערים, 'קידש אותו בקדושת הכותל המערבי'. "לכן ראוי בוודאי לכל אחד לשאת באחזקת מקום קדוש כזה", הלהיב האדמו"ר את הציבור.

גולת הכותרת של המעמד, הייתה, מצגת מרשימה ובה תמונות מתחנות חייו השונים, לאורך כל מעגל השנה, של האדמו"ר זצ"ל - שהציתה את ההתרגשות בלבבות הנוכחים, לקראת יום השנה הראשון להסתלקותו, שיחול בשבוע הבא.





















































שומרי אמונים דינר אברך חסידות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד