י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נערכים למגיפת פוליו: האם כל ילדי המדינה יחוסנו?

משרד הבריאות הזמין מיליון מנות חיסון לנגיף הפוליו • היום החל מבצע חיסון בדרום • ערוץ 10: "המלצה במשרד הבריאות לחסן את כל ילדי המדינה" • המשרד מכחיש

נערכים למגיפת פוליו:  האם כל ילדי המדינה יחוסנו?
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

משרד הבריאות אישר הערב (ב') כי הזמין מיליון יחידות חיסון לנגיף הפוליו שהתפרץ בדרום הארץ.

ערוץ 10 דיווח הערב כי הוועדה המייעצת למשרד הבריאות לענייני חיסונים המליצה לחסן את כל ילדי המדינה, אך במשרד הבריאות מכחישים את הדיווח.

במשרד ציינו כי המלצה כזאת לא התקבלה, והוסיפו כי בתוך שבוע תגובש החלטה בנושא. "בניגוד לפרסומים שהיו הערב, לא יצאה כל המלצה רשמית מועדת הפוליו למשרד הבריאות, שעניינה מתן חיסון פוליו בטיפות בכל הארץ", נמסר.

עם זאת, מספר מיליון מנות החיסון שהוזמנו, גדול בהרבה מעבר לכמות הדרושה לחיסון הילדים בדרום. מספר הילדים המוערך ביישובים אלה הוא כ-150 אלף בלבד. מספר המנות שהוזמנו מצביע על כוונה לחסן גם את שאר ילדי המדינה.

מבצע החיסונים בדרום החל היום ב-66 יישובים בדרום.

המבצע שהחל הבוקר יימשך מדי יום בין 8:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ובמסגרתו יחוסנו כל הילדים באזור המוגדר שנולדו אחרי ה-1 בינואר 2004

החיסון, המורכב מנגיפים מוחלשים ומיועד למנוע את העברת הנגיף, יינתן במנת השלמה אחת, באמצעות שתי טיפות דרך הפה. את רשימת היישובים ומרכזי טיפת החלב בהם יינתנו חיסונים ניתן למצוא באתר משרד הבריאות. היום קיבלו את החיסון כ-4,000 ילדים.
משרד הבריאות חיסון דרום מגיפה פוליו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד