י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
100 טורבינות רוח

הספינה נקלעה לסופה: 27 אנשים נטשו, 14 נעדרים

כוחות חילוץ והצלה של הרשויות בהונג קונג ניהלו אתמול חיפושים אחר 27 אנשי צוות שנטשו את הספינה התעשייתית בה שטו במרחק של כ-300 קילומטרים מחופי הונג קונג. כוחות החילוץ מצאו בתחילת החיפושים רק שלושה אנשים שנשארו על הספינה השבורה, הלילה נמצאו 12 גופות, חשש לחייהם של 15 נוספים

הספינה נקלעה לסופה: 27 אנשים נטשו, 14 נעדרים
ספינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ספינה נקלעה למים סוערים כ-300 קילומטרים מהונג קונג כשבאזור הכתה סופה טרופית חזקה. בשלב מסוים נבקעה הספינה באמצעה, ושני החלקים החלו לטבוע בקצב מהיר. אנשי הצוות שיגרו עוד קודם לכן אותות מצוקה, וצוות חילוץ אכן יצא לקראתם, אבל כשהגיע צוות החילוץ הצליחו אנשיו לאתר רק שלושה מלחים שהחזיקו מעמד על גבי הספינה השבורה שעמדה לטבוע בכל רגע.

השלושה אכן חולצו בשלום, וסיפרו ש-27 חברים אחרים נטשו את הספינה, אולי משום שהאמינו שכך יהיו הסיכויים שלהם גדולים יותר, או שהחלק עליו היו כבר טבע קודם לכן. האירוע התחולל בסוף השבוע, ואתמול (ראשון) נערך מבצע חיפושים מקיף באזור, אך כוחות החילוץ לא הצליחו למצוא סימן חיים.

על פי הדיווחים, החיפוש מתבצע בתנאים קשים הן בשל העובדה שמזג האויר באזור עדיין סוער, והן משום שהאזור בו טבעה הספינה מוקף ב-100 טורבינות רוח שהותקנו בלב ים, לצורך ייצור חשמל. ההערכה של אנשי המקצוע המנהלים את החיפושים היא שהסיכויים לאתר ניצולים באזור, נמוכים מאד.

בשעות האחרונות דווח, כי 12 גופות נמצאו, ו-15 עדיין נעדרים. "החל מהשעה 15:30 ב-4 ביולי כוחות ההצלה מצאו וחילצו 12 גופות, החשודות כקורבנות שטבעו באזור בסביבות 50 מיילים ימיים דרומית-מערבית לאתר שבו טבעה כלי השיט", כך נמסר מכוחות החיפוש הימי.

ים ספינה הונג קונג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד