י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הרוגים ואלפי פצועים

עימותים אלימים במחאה נגד הנשיא בקאראקלפאקסטן

נשיא אוזבקיסטן שבקאט מירזייאיב, הודיע אתמול כי אלפי בני אדם נפגעו בעימותים האלימים שהתחוללו בעיר נוקוס, בירת מחוז קאראקלפאקסטן. זאת, לאחר שהוא עצמו הכריז על כוונתו לצמצם את העצמאות ממנה נהנה המחוז, המוגדר כאוטונומיה בשטחי אוזבקיסטן

עימותים אלימים במחאה נגד הנשיא בקאראקלפאקסטן
אלפי המפגינים צילום: צילום מסך

נשיא אוזבקיסטן שבקאט מירזייאב מנסה להרגיע את ההפגנות נגדו. לצורך כך, הוא הודיע אתמול (ראשון) כי לאחר שסייר במחוז קאראקלפאקסטן, ולאחר שקיים דיון עם כמה מחוקקים מהמחוז, הוא החליט לחזור בו מכוונתו לצמצם את האוטונומיה המקומית. כמו כן הכריז על עוצר לילי במשך 30 ימים, כדי למנוע את התחדשות העימותים.

מדובר במכה למירזייאיב, שניסה לדכא בכוח הזרוע את המהומות של תושבי מחוז קאראקלפאקסטן, אך נאלץ להודות בכישלונו. זאת, לאחר שבעיתונות העולמית פורסמו תמונות של שוטרים אוזבקיים מכוונים רובים כנגד מפגינים בלתי חמושים, בתיעוד אחד שהגיע מהעיר נוקוס נראה נוזל אדום ניגר ברחובה של העיר.

לאחר הפגנה שהתחוללה במקום ושפוזרה בכוח על ידי כוחות הבטחון. המתעדים טוענים כי מדובר בדם, אבל אין לשלול את האפשרות שהם שפכו נוזל אדום שידמה דם, על מנת להביך את מירזייאיב ונאמניו.

על פי הדיווחים, אלפי בני אדם אושפזו בבתי החולים, וגם הנשיא מירזייאיב עצמו הודה שבתי החולים באזור עמוסים עד אפס מקום בפצועים מהעימותים הקשים. עם זאת, הוא הטיל את מלוא האחריות על המפגינים האלימים, וטען כי בין הפצועים גם אזרחים וגם שוטרים לרוב. מירזייאיב לא אמר אם בין ה'נפגעים' יש גם הרוגים, אבל ההערכה היא שאכן מספר ההרוגים גבוה למדי.

אוזבקיסטן הרוגים ופצועים הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד