י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המתינו עם הרכישות

הגאדג'טים והמוצרים הטכנולוגיים בדרך לירידת מחירים משמעותית

משרד התקשורת במהלך נוסף להפחתת רגולציה והרחבת התחרות בשוק הגאדג’טים והמוצרים הטכנולוגיים | ההקלות יעודדו הורדת מחירים באמצעות ייבוא מקביל של מוצרים בעלי תו תקן אירופאי ויגבירו בצורה משמעותית את התחרות בשוק הגאדג'טים והמוצרים הטכנולוגיים

הגאדג'טים והמוצרים הטכנולוגיים בדרך לירידת מחירים משמעותית
חנות למוצרי חשמל בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התקשורת יועז הנדל אימץ את המלצות הצוות המקצועי והחליט היום (שני) על הקלה משמעותית בייבוא מסחרי ופרטי של מוצרים טכנולוגיים, התואמים את התקנות האירופאיות, דבר שיעודד באופן משמעותי ייבוא מקביל, ויוביל להורדה במחירים.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין הגיבה למהלך ואמרה כי "שוק הגאדג'טים והמוצרים הטכנולוגיים משתנה בקצב אדיר. הרגולציה צריכה לקדם חדשנות ולא לעכב אותה. אנחנו מכריזים היום על עוד שורת מוצרים וטכנולוגיות שיורשו להיכנס ארצה ויביאו איתם חדשנות ותחרות בשוק". 

עוד הוסיפה כי "הצרכן הישראלי יודע להשוות מחירים ולקנות חכם ומעידות על כך ההזמנות אונליין מחו״ל שנמצאות בעלייה מתמדת. זהו לא המהלך האחרון. נמשיך לצמצם רגולציה ולקדם תחרות כדי להביא להפחתת מחירים". אמרה בן חורין.

אודות המהלך:

יבואנים יידרשו להמציא מסמך תאימות לתקנים אירופאיים ומסמך המפרט את התכונות האלחוטיות של המכשיר בלבד (במקום בדיקות מעבדה מורכבות ויקרות), וכך יחסכו בעלויות ובזמן. מעתה מוצרים טכנולוגיים וגאדג'טים שמיובאים לאיחוד האירופי יוכלו להיות מיובאים לישראל, תוך הצגת מסמכים בסיסיים וביבוא מסחרי במסלול הצהרה. מהלך זה צפוי להשפיע על אלפי יבואנים מסחריים ולהקל משמעותית את הליך הייבוא. 

גאדג'טים ומוצרים טכנולוגיים אלחוטיים פועלים על תדרי רדיו ויש צורך להבטיח כי המכשירים האלחוטיים המיוצרים בישראל או מיובאים אליה בכמויות הולכות וגדלות לא יגרמו להפרעות אלקטרומגנטיות משמעותיות למערכות תקשורת ולמשתמשים אחרים. לכן, שר התקשורת החליט להקצות טווחי תדרים נוספים עבור מוצרים טכנולוגיים המיובאים לישראל הן בייבוא אישי והן בייבוא מסחרי לרבות מוצרים הפועלים בטכנולוגיית ה-Wi-Fi6E ומוצרים הפועלים בטכנולוגיית Lora המשמשת ערים חכמות וביניהם: סנסורים, מפסקי תאורה חכמה, מוני חשמל ומים חכמים ועוד.

כאמור, הקלות אלה יעודדו הורדת מחירים באמצעות ייבוא מקביל של מוצרים בעלי תו תקן אירופאי ויגבירו בצורה משמעותית את התחרות בשוק הגאדג'טים והמוצרים הטכנולוגיים.

 

 

גאדג'טים טכנולוגיה ירידת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד