י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רגעים מרגשים בצפון

לראשונה בחייהם: הנמלטים מאוקראינה שפכו שיח בציון הרשב"י

כ-50 פליטים אוקראינה המתגוררים בנוף הגליל עלו לראשונה בחייהם לציון הרשב"י ולציון התנא רבי יהודה בר אלעאי, במסגרת מסע שאורגן ע"י רשת 'שובו' וועד ההצלה. העולים הודו על הצלתם הניסית והתפללו על העתיד

לראשונה בחייהם: הנמלטים מאוקראינה שפכו שיח בציון הרשב"י
מראות מירון תשפ"ב צילום: ארי קופרשטוק

קבוצה של כחמישים עולים מאוקראינה המתגוררים בנוף הגליל נסעו להשתטח על קברי צדיקים באזור הצפון, במסע מיוחד ומרגש שאורגן על ידי רשת 'שובו' בישראל וועד ההצלה למען יהודי אוקראינה.

עשרות המשפחות שנמלטו מאימת המלחמה במזרח אירופה עלו לראשונה בחייהם להשתטח על ציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע באתרא קדישא מירון ולאחר מכן עלו לציונו הקדוש של בניהו בן יהוידע וכן השתטחו על ציון התנא רבי יהודה בר אלעאי בסמוך לעיר הקודש צפת.

הפליטים, אנשים נשים וטף, קיימו מעמד הודיה לה' על כך שחולצו מאזורי הלחימה ללא פגע וזכו לעלות לארץ ישראל, וגם נשאו תפילה על העתיד בארץ הקודש ועל שלום אחיהם שחייהם עדיין בסכנה.

המשפחות, שזו הפעם הראשונה בחייהם שהתפללו על יד מקום מנוחתם של הצדיקים הקדומים, זכו להדרכה מפורטת ומקיפה על ידי רבנים ומדריכים דוברי אוקראינית שסיפרו על ההיסטוריה של המקום ועל הזכות העצומה שלהם לשפוך שיח אצל ציונו של רשב"י.

העולים סיכמו את המסע בהתרגשות והודו למנכ"ל שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן ולחברי ההנהלה על העמידה האיתנה לצידם בכל עניין, וכן לאנשי ועד ההצלה על העזרה הרבה והסיוע שהם מושיטים להם בתקופה מורכבת זאת.

מלחמת אוקראינה רוסיה שובו נוף הגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד