י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערת מינוי הרמטכ"ל

האיום מימין: לפיד מעניק גיבוי מלא ליועמ"שית

בעקבות הסערה שנוצרה לאחר שהחליטה לחשוב בחיוב על האפשרות למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות, ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום עם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה וביקש לחזק את ידיה ואמר כי הוא מעניק לה גיבוי מלא

האיום מימין: לפיד מעניק גיבוי מלא ליועמ"שית
יאיר לפיד צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום (שני) עם היועצת המשפטית לממשלה, גלית בהרב-מיארה והדגיש בפניה את הגיבוי המלא שהוא מעניק לה. לפיד אמר כי הוא סמוך ובטוח שמערכת המשפט תמשיך בעשייה המקצועית, העניינית והממלכתית, כפי שנעשתה עד כה. הוא הודה ליועמ"שית על העבודה, וחזר על המחויבות לשמור על מערכת המשפט מפני אלה שרוצים לפגוע בה.

כזכור, אמש, בתגובה לחוות הדעת המשפטית של משרד הביטחון המבקשת להוציא לפועל את מינוי הרמטכ"ל הבא, כתב חבר הכנסת יואב קיש בטוויטר כי "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר - המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ"שית "מטעם" תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך היא תוחלף מיידית כשנחזור לשלטון". חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב לדבריו והוסיף: "תאפשר, לא תאפשר, היא תוחלף בכל מקרה. כך גם כל מינויי ממשלת ההונאה. בקרוב בעז"ה".

בתגובה ניצלו בשמאל את המתקפה לקמפיין שלהם והתריעו כי הצבעה לבנימין נתניהו תביא להדחת היועצת המשפטית לממשלה. "גנגסטריזם", כינה שר המשפטים גדעון סער את חברי הליכוד.

יושב ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי הגיב לאיום של ח"כ קיש על היועצת המשפטית לממשלה ואמר: "חמור ביותר שחבר כנסת מאיים בצורה ישירה כזאת על היועצת המשפטית לממשלה. זהו מצב בלתי נסבל שאסור להשלים עימו בדמוקרטיה. אפשר להתווכח ולחלוק על עמדות של הייעוץ המשפטי אבל יש דרך לנהל את הוויכוח וזו לא אחת מהן. אני קורא לח"כ קיש לחזור בו מדבריו".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב ממפלגת 'העבודה' כתב: "אם היינו צריכים תזכורת לאיומים של נתניהו ושותפיו על שלטון החוק... קיש התחיל לאיים על היועמ"ש", כשהוא מוסיף "מעניין תוך כמה זמן מישהו מח"כי הליכוד גם יפלוט שאם היא לא תעצור את משפטי נתניהו אז היא תודח".

היועץ המשפטי לממשלה גלי בהרב מיארה רמטכל צהל יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד