י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיק בזק-וואלה

דובר רה"מ לשעבר מעיד: "נתניהו ביקש סיקור הוגן, לא אוהד"

דובר לשכת נתניהו לשעבר, שי חייק, נחקר היום בבית המשפט בחקירה נגדית. לדבריו, נתניהו מעולם לא ביקש להוריד או לשנות כותרת באתר, חייק סייג ואמר כי "אין לי ספק שישועה נתן יחס מועדף לסיקור שרה נתניהו"

דובר רה"מ לשעבר מעיד: "נתניהו ביקש סיקור הוגן, לא אוהד"
נתניהו ופרקליטו בבית המשפט צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

סנגורו של בנימין נתניהו, בעז בן צור, החל לחקור בחקירה נגדית את דוברו של ראש הממשלה לשעבר, שי חייק. בהתאם לסיכום בין התביעה וההגנה, חייק לא העיד בבית המשפט, שקיבל לידיו את עדותו במשטרה.

חייק, אמר בתחילת עדותו כי "נתניהו מעולם לא אמר לי להוריד כותרת או ידיעה, אלא ביקש סיקור הגון - למשל להעביר שמשהו הוא לא נכון. יש גורמים שונים בכלי תקשורת שרלוונטיים מעבר לכתבים. עורכים, מנכ"לים. בערוצי החדשות אתה יודע מי מתעסק גם בניוז, ומי מנכ"ל על שלא נוגע בדברים הללו. כדובר אתה יודע מי 'משחק על המגרש'".

על פי הדיווח של מתו וסרמן ב'מעריב', עו"ד בן צור שאל את הדובר לשעבר: "החוקרים מצאו עשר פניות שלך לאילן ישועה במהלך שנה וחצי. זה מעט, נכון?". חייק השיב: "זה לא נחשב לקשר יוצא דופן. לאורך השנים דיברתי עם אחרים במדרג הזה, מנכ"לים ועורכים ראשיים, יותר מאשר לאילן ישועה". עו"ד בן צור: "הייתה לך היכרות קודמות עם ישועה מתוקף היותך דובר של חבר כנסת אקוניס". חייק: "פגשתי אותו פעם אחת".

עו"ד בן צור: "בחקירה שלו שואלים למה פנית למנכ"ל ואמרת שאם ניתן לפנות למנכ"ל אש אתה פונה למנכ"ל. 'ישועה נתפס מעין עורך על'". חייק: "הוא נתפס כשחקן על המגרש. ידעת שדוברים אחרים חברי כנסת שרים ואחרים מדברים איתו". עו"ד בן צור: "ידעת שלענייני סיקור הוא הגורם שאליו פונים". חייק: "היה ידוע שמדברים איתו".

עו"ד בן צור: "בהתרשמות הכוללת שלך בתחום הפוליטי התרשמת ש'וואלה' היה אתר באוהד את נתניהו?". חייק: "בתחום שלי לא התרשמתי שיש שם משהו מעבר לרגיל. כמו אתרים אחרים". עו"ד בן צור: הסיקור ב-"Ynet" היה נגטיבי נכון?". חייק: "באתר של ידיעות אחרונות היה ברור שיש סיפור שהיינו צריכים להתמודד עם אתגרים גדולים יותר. הסיקור בהיבט הפוליטי היה נגטיבי".

מחר צפויה להתחיל עדותה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן שעל פי כתב האישום בתיק 1,000 העביר לשרה ובנימין נתניהו מתנות שונות בדמות שמפניות, סיגרים ותכשיט יקר ערך.

היא העדה הראשונה מקבוצת העדים השנייה הקשורה לתיק 1,000. קובצה זו מונה 15 עדים ותכליתה לחשוף את קו אספקת המתנות שהועברו ממילצ'ן לדרישתם של בני הזוג נתניהו, אף ששרה נתניהו אינה מואשמת בתיק. קליין צפויה להניח את התשתית הראייתית של התיק שתושלם עם עדים נוספים אשר יעידו על נושא המתנות מזוויות שונות.

בחג סוכות האחרון, פנתה קליין מיוזמתה לרשויות בטענה שיש לה מידע נוסף על 3 תכשיטים יקרי ערך נוספים שקיבלה לטענתה שרה. משום שהמשפט כבר החל התכשיטים המדוברים לא נוספו לכתב האישום אך בית המשפט אישר להוסיף שלושה עדים נוספים שלא היו כתובים בכתב האישום המקורי, אחת מהן היא ביתו של מילצ'ן.

משמעותם היא חיזוק ראייתי לסיפור המתנות עליו תרחיב קלין ולשיטה שבה חולקו המתנות, לדרך שבה הם חולקו ומי היה היוזם.

כתב האישום טוען בין היתר כי למרות שנתניהו ומילצ'ן העידו זה על זה שהייתה בניהם מערכת יחסית חברית, אך דבר זה לא מנע מנתניהו להיות מעורב בענייניו של מילצ'ן ולקבל החלטות שלטוניות לגביו, דוגמת ניסיון לסייע לו לקבל ויזה לארה"ב.

לשכת ראש הממשלה משפטו של בנימין נתניהו תיק 4000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד