י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
46 שנים אחרי

לוחמי הסיירת חושפים את רגעי המתח במבצע הדרמטי. צפו

46 שנים אחרי המבצע הדרמטי שהסעיר את העולם כולו, צה"ל חושף סרט בו לוחמי הסיירת שנטלו חלק בפעולה, מספרים על רגעי המתח לפני וכיצד התמודדו עם היציאה למבצע. אחד הלוחמים: "לפני המבצע לא האמנתי שיהיה אישור". צפו

לוחמי הסיירת חושפים את רגעי המתח במבצע הדרמטי. צפו
מטוס חיל האוויר הישראלי צילום: Edi Israel/Flash90

ארכיון צה"ל במשרד הביטחון חושף סרט פנימי, שהוכן במלאות עשור למבצע אנטבה ובו מתארים הלוחמים בקולם ובפנים מטושטשות את המבצע מנקודת מבטם.

אחד הלוחמים: "הפרידה של יוני (נתניהו) הייתה כאילו מישהו שיודע לקראת מה הוא הולך, הוא עבר בין כל החיילים במטוס. הוא הגיע גם לרכב שלנו, שהיה בתוך המטוס ולחץ ידיים לכל החיילים. אחרי כמה דקות המטוס נגע בקרקע והפעולה החלה".

לוחם נוסף: "לפני המבצע לא האמנתי שיהיה אישור, אבל אם יהיה אישור, אז או שזה יהיה הכישלון הכי גדול של צה"ל או שזו תהייה ההצלחה הכי גדולה של צה"ל".

"מבצע אנטבה" שמכונה גם "מבצע יונתן", על שמו של יוני נתניהו ז"ל, אחיו של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו, שנפל במבצע, הייתה פעולת פשיטה צבאית שביצע צבא הגנה לישראל באוגנדה במוצאי שבת, אור ליום ראשון, 4 ביולי 1976 (ו' בתמוז ה'תשל"ו), במטרה להציל 105 נוסעים יהודים, ישראלים ואנשי צוות מטוס אייר פראנס, שנחטפו על ידי טרוריסטים גרמנים ופלסטינים, במהלך טיסתם מישראל לצרפת. למרות התבצרותם של החוטפים במדינה עוינת, כמעט כל החטופים חולצו בשלום. במהלך המבצע נהרגו שלושה בני ערובה וכן מפקד סיירת מטכ"ל, סגן אלוף יונתן נתניהו, ובעקבות זאת נקרא המבצע על שמו.

מבצע אנטבה יוני נתניהו סיירת מטכ''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד