כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"אל-קאעדה פיתח חומר נפץ נוזלי גאוני: בגד שנטבל בחומר הופך לפצצה"

רשת ABC: בארה"ב חוששים שפעילי אל-קאעדה יעשו שימוש ב'פצצה נוזלית' חדשנית, שלא ניתן לאתר באמצעי האבטחה הקיימים • "השיטה החדשה מאפשרת למחבל לטבול בגדיו בנוזל, שעם התייבשותו הופך לחומר נפץ" • מסר על פיגוע ממנהיג אל-קאעדה הביא לסגירת 19 שגרירויות של ארה"ב

בידוק ביטחוני. צילום אילוסטרציה: פלאש90
בידוק ביטחוני. צילום אילוסטרציה: פלאש90

בארה"ב קיים חשש לפיו פעילי טרור בתימן, המסונפים לארגון אל-קאעדה, יעשו שימוש ב'פצצה נוזלית' חדשנית ומתחוכמת, שלא ניתן לאתר את עקבותיה בבידוק הביטחוני. כך דיווח הלילה רשת ABC. לפי הדיווח, השיטה החדשה מאפשרת למחבל לטבול את בגדיו בנוזל, שעם התייבשותו הופך לחומר נפיץ.

"זה מתוחכם ביותר", אמר גורם רשמי בארה"ב שהיה מעורה בהחלטה לסגור את השגרירויות האמריקניות במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

גורם בכיר אחר ציין, כי לא ניתן לאתר 'פצצה' כזו באמצעי האבטחה הקיימים כיום. "אינני מתכוון לדון בשום סוג של מודיעין הנוגע לאיום זה", אמר ל-ABC גורם במנהל הבטיחות בארה"ב, בהתייחס לאיום הביטחוני החדש. עם זאת, הוא הסביר כי המנהל "משתמש בטכנולוגיות ההדמיה הטובות ביותר, על מנת לבצע שיקוף של הנוסעים, הכולל פריטים שהוסתרו".

אתמול הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי 19 שגרירויות וקונסוליות במזרח התיכון ובצפון אפריקה, שחלקן נסגרו ביום ראשון, יישארו סגורות לפחות עד יום שבת, ה-10 באוגוסט.

ביום שישי הודיעה מחלקת המדינה על סגירת הנציגויות הדיפלומטיות בעקבות ההתראה שהתקבלה. שגרירות ארה"ב בתל-אביב שהייתה סגורה ביום ראשון פעלה אתמול כרגיל.

לפי העיתון ניו יורק טיימס, החלטת הממשל האמריקני לסגור שגרירויות ולפרסם אזהרת מסע לאזרחים אמריקנים נבעה מיירוט תקשורת אלקטרונית מראש אל-קאעדה בפקיסטן, אשר הורה לראש הארגון בתימן, לבצע פיגוע בהקדם האפשרי. לדברי הגורמים, ההוראה הייתה לבצע פיגוע כבר ביום ראשון האחרון.

הגורמים סיפרו כי השיחה שיורטה בשבוע שעבר בין איימן א-זוואהירי, שירש את אוסמה בן לאדן כראש אל-קאעדה העולמי, ונאסר אל-ווהישי, ראש הארגון בתימן, חשפה את אחת התכניות המסוכנות ביותר נגד אמריקנים וגורמים מערביים אחרים מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

לצד זאת, מקורות אמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי השיחה שיורטה מהווה רק מרכיב אחד מתוך מידע מודיעיני רב שהביא להחלטה לסגור את השגרירויות האמריקניות.
אל-קאעדה טרור שגרירויות ארה''ב פצצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד