ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הרוגים ועשרות פצועים

אירוע ירי בחגיגות העצמאות בארה"ב: מספר יהודים נפגעו

אירועי ירי המוניים הם לא דבר נדיר בארה"ב. הערב שוב אירע ירי המוני, אלמוני פתח באש לעבר חוגגים בשיקגו בזמן שצעדו לרגל יום העצמאות של ארה"ב בין הנפגעים ספר יהודים, המשטרה מסרה כי היא עדיין מחפשת את היורה

אירוע ירי בחגיגות העצמאות בארה"ב: מספר יהודים נפגעו
הכיסאות המיותמים לאחר בריחת החוגגים צילום: צילום מסך

שוב ירי המוני בארה"ב והפעם במצעד "הרביעי ביולי" בפרבר של שיקאגו.

על פי הדיווח, עד כה ישנם לפחות אותרו הרוגים ו-26 פצועים לאחר שאלמוני פתח באש לעבר הצועדים, כך דיווחה התקשורת המקומית.

הרשויות לא דיווחו רשמית על כמות נפגעים, אך עדי ראיה תיארו גופות מדממות מכוסות בשמיכות, על פי משרד החוץ הישראלי, מספר יהודים נפגעו באירוע.

המצעד החל בסביבות השעה 10 בבוקר (שעון מקומי( אך הופסק לפתע 10 דקות לאחר שנורו יריות. אנשים נמלטו ממסלול המצעד, והשאירו מאחוריהם כיסאות, עגלות תינוק ושמיכות. עדי ראיה דיווחו על שמיכות שהונחו מעל שלוש גופות מדממות.

האירוע התרחש במרחק שני רחובות בלבד מבית הכנסת הפופולרי של חב"ד, בחור חסיד חב"ד שהה במצעד צמוד לדוכן תפילין כאשר היריות נשמעו במרחק רחוב אחד בלבד ממנו. אביו, אליעזר זלמנוב, כתב בטוויטר כי בנו התקשר לומר שהוא בטוח ופונה לבית חב"ד הסמוך.

חוגגים נמלטים באמצע הצעדה תוך שמיעת ירי

מושל אילינוי, ג'יי פריצקר, אמר בהצהרה: "הצוות שלי ואני עוקבים מקרוב אחר המצב בהיילנד פארק. משטרת המדינה נמצאת במקום והעמדנו לרשות הקהילה את כל משאבי המדינה. נמשיך לעבוד עם גורמים מקומיים כדי לעזור לנפגעים".

חבר קונגרס מקומי, בראד שניידר, שהיה במצעד, אמר: "צוות הקמפיין שלי ואני התאספנו בתחילת המצעד כשהחלו הירי, הצוות שלי ואני בטוחים". שניידר הוסיף: "שמענו על אובדן חיים ופצועים נוספים, תנחומי למשפחה ולאהובים, תפילותיי למען הפצועים ולמען הקהילה שלי, המחויבות שלי לעשות כל שביכולתי כדי להפוך את הילדים שלנו, העיירות שלנו, והאומה שלנו בטוחה יותר, מספיק זה מספיק".

עד ראיה אמר לערוץ הטלוויזיה WGN TV שהוא ראה את החמוש עומד על המדרכה בזמן שהירי פרץ מעט אחרי 10 בבוקר, ואמר "הוא היה בסגנון צבאי מאוד, באופן שבו הוא היה כפוף וירה". עדים אחרים סיפרו שהם ספרו לפחות 20 יריות בנשק.

שיקגו ירי יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד