י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מסע דיג"

האסטרטגיה מול העדות: העוזרת של מילצ'ן תעיד במשפט

עדותה הראשית של הדס קליין, העוזרת האישית של מילצ'ן, תחל מחר ובפרקליטות מקווים להוכיח באמצעותה את הטענות בכתב האישום בתיק 1000 | עו"ד עמית חדד, ראש צוות ההגנה, מגיע עם אסטרטגיה דו שלבית שתפורר את טיעוני הפרקליטות

האסטרטגיה מול העדות: העוזרת של מילצ'ן תעיד במשפט
נתניהו ועו"ד עמית חדד בביהמ"ש צילום: פלאש 90

בסביבת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נערכים לדיון שייערך מחר (שלישי) בבית המשפט בנוגע לתיק 1000 (תיק המתנות), במסגרתו תחל עדותה הראשית של הדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדר ארנון מילצ'ן וגם הנציגה האישית בישראל של הטייקון האוסטרלי ג'יימס פאקר.

לטענת התביעה, נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה מקרים: ניסיון להעניק למילצ'ן אשרת כניסה לארה"ב; פנייה בעניין הארכת משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה הניתן לתושבים חוזרים, שממנו נהנה מילצ'ן; הנחייה לסייע למילצ'ן בנושאי רגולציה בכל הקשור לעסקת מיזוג בין חברות התקשורת "רשת" ו"קשת".

קליין נחשבת בפרקליטות לעדה מרכזית לאור העדות העקבית שסיפקה הן בחקירת המשטרה והן בשיחות עם אנשי התביעה, ולנוכח האמון המלא לו זכתה מצד מילצ'ן.

בכתב האישום קיים דגש על כך שטובות ההנאה ניתנו לנתניהו בזיקה לתפקידיו הציבוריים, ולטענת התביעה נתניהו צריך היה להימנע כליל מלעסוק בענייניו של מילצ'ן נוכח הזיקות ביניהם. מעדותה של קליין, כך מקווים בפרקליטות, צפוי לעלות שאין מדובר ב"נתינה רגילה" בין חברים, אלא באספקה שוטפת של מוצרים יקרי ערך בשווי כולל של מאות אלפי שקלים.

עם זאת, עו"ד עמית חדד, ראש צוות ההגנה בתיק 1000, אינו חושש מהעדות של קליין. בתקופה האחרונה כבר הצליח לערער את היסודות עליהם נבנה תיק המתנות, במסגרת החקירה הנגדית לעד המדינה ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר. כעת, חדד מתכוון להמשיך עם אותה תזה משפטית מחושבת ולהציג שורת טיעונים שעלולה גם להפריך את הטענה המרכזית של הפרקליטות על "מתנות בזיקה ציבורית" וגם להציג את הפרקליטות כמי שהובילה "מסע דיג" נגד נתניהו.

האסטרטגיה המשפטית של חדד גורסת כי המתנות שקיבל נתניהו קשורות ליחסי הידידות בינו לבין מילצ'ן, ולא למען פעולות רגולטוריות כאלה ואחרות. כמו כן, היקף המתנות אינו חריג, כך לטענת חדד, לנוכח העובדה כי יחסי הידידות של נתניהו עם מילצ'ן היו מאוד ייחודיים ועמוקים. חדד חידד את הטענה על עומק היחסים החבריים בין נתניהו למילצ'ן באמצעות עדות פילבר, שבה סיפר כי "התרשם שמילצ'ן הוא במעגל החברים הקרובים לנתניהו" כאשר נכח במפגש חברי עם נתניהו בביתו של מילצ'ן ב-2001.

"אני לא זוכר הרבה אנשים כאלו שהיו איתו לאורך זמן ובאינטנסיביות כזאת כמו מילצ'ן", אמר פילבר.

בנוסף לכך, חדד מתכוון להציג ראיות שלפיהן המשטרה החלה לחקור חשדות לקבלת מתנות אסורות על ידי נתניהו הרבה לפני שניתן אישור לכך על ידי היועץ המשפטי לממשלה. כמו כן, צוות ההגנה הגיש עתירה להסרת חיסיון שנועדה לחשוף לחצים שהופעלו לכאורה על עיתונאי בכיר כדי שיהפוך להיות מקור בתיק 1000. העתירה נועדה להוכיח התנהלות פסולה לכאורה של חוקרי המשטרה, שניסו להפעיל עיתונאי כמקור.

עו"ד עמית חדד משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד