י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התקיפה האיראנית

המסר שהועבר לאירופה: "אל תשבו על הגדר"

בכירים ישראלים פנו לבכירים באירופה, יומיים אחרי תקיפת המל"טים של חיזבאללה, והעבירו את המסר - מדובר באיום אנרגטי כלל-עולמי: "הפגיעה היא לא רק במשק האנרגיה של ישראל". בנוסף, התקיים היום דיון בצל החשש מניסיון תקיפה נוסף בו נמתחה ביקורת על דובר צה"ל 

המסר שהועבר לאירופה: "אל תשבו על הגדר"
הרמטכ"ל האיראני מבקר בבסיס המל"טים צילום: צילום מסך

בישראל מודאגים מתקיפת המל"טים האיראניים והעבירו מסר לגורמים בכירים באירופה, בו ביקשו כי יתערבו בנושא כיוון שלא מדובר רק בפגיעה בישראל.

לפי הדיווח ב'חדשות 13', היום נערכו שיחות טלפון בין בכירים ישראלים לבכירים אירופאים והמסר שהועבר הוא: "אל תשבו על הגדר. הפגיעה היא לא רק במשק האנרגיה של ישראל".

"כשחיזבאללה תוקפים את אסדת כריש הם למעשה מאיימים על האספקה גם לאירופה", כך הועבר. מסרים דומים, כך נראה, יועברו גם למצרים.

בנוסף, היום התקיים דיון מסווג בראשות שרת האנרגיה קארין אלהרר יחד עם כלל גורמי הביטחון וההסברה הרלוונטיים: המוסד, המטה לביטחון לאומי וצה"ל. גורמי הביטחון אמרו במהלך הדיון שהם ערוכים להתמודד עם ניסיונות פגיעה נוספים, אך יש להדגיש שנמתחה ביקורת על התנהלות דובר צה"ל ביום האירוע - יום ניסיון התקיפה של חיזבאללה.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "דובר צה"ל, כגוף דוברות ממלכתי, מתאם את הודעותיו הנדרשות מול הדרג המדיני באמצעות דובר שר הביטחון ומטה ההסברה הלאומי, כפי שקרה גם במקרה זה. דובר צה"ל אינו מעדכן במידע ביטחוני רגיש דוברים של משרדי ממשלה או חברות כלכליות. נוסיף כי הדיון שבוצע הבוקר במשרד האנרגיה, הוגדר בסיווג סודי ביותר, ואנו מצרים על הדלפות מסוג זה".

אירופה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד