י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ומי מרגיש הכי מוגן? תושבי בני-ברק

מחקר של המשרד לביטחון הפנים ביישובים שבהם מתקיים שיטור עירוני מגלה: תושבי אריאל, בני-ברק וגבעתיים חשים ביטחון אישי • ואיפה מרגישים שנמצאים בסכנה גדולה?

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

תושבי בני-ברק ואריאל מעידים כי הם מרגישים בטוחים. תושבי נצרת ולוד חשים כי הם נמצאים בסכנה גדולה להיפגע מעבריינים.

כך עולה ממחקר פנימי שנערך במשרד לביטחון הפנים - ופורסם לראשונה ב'ישראל היום' - אשר בדק את תחושת הביטחון של התושבים, בהתבסס על מידת האפקטיביות של פעילות השיטור העירוני ב־13 יישובים שבהם פועלת התוכנית.

מהמחקר עולה, כי העיר אריאל נמצאת במקום הראשון עם השיעור הגבוה ביותר מסך התושבים החשים ביטחון אישי - 92%. אחריה נמצאות בני-ברק וגבעתיים עם 88%. כרמיאל ניצבת במקום הרביעי עם 86% מהתושבים.

במקומות האחרונים נמצאות הערים המעורבות לוד ונצרת עם 70%.

נצרת נמצאת במקום הראשון והלא מחמיא במדד חשש התושבים להיפגע מפעילות עבריינית. רק 55% מהתושבים טוענים כי אינם חוששים להיפגע. בלוד הנתון נמוך גם הוא - רק 64% אינם חיים בחשש.

עורכי המחקר המליצו להעמיק את הטיפול במגזר הערבי, להעניק סמכויות נוספות לפקחים ולהתאימם לטיפול בסל ספציפי של עבירות.

השיעור הגבוה ביותר של תושבים שאינם חוששים להיפגע מפעילות עבריינית הוא באריאל - 85%. אחריה נמצאות גבעתיים עם 84% ובני ברק עם 81%. ההסבר שנמצא לכך הוא ההשערה שעקב מיקומה של העיר, מספר גבוה של תושבים נמצא בקשר עם השיטור העירוני ויש בעיר אמצעי מיגון ציבוריים ופרטיים רבים.

המחקר העלה עוד כי הגורמים העיקריים לשיפור בתחושת הביטחון בקרב התושבים הם נוכחות משטרתית - כלומר, יותר שוטרים ויותר ניידות ברחובות, וכן זמינות ומהירות תגובה גבוהה יותר של השוטרים לקריאות במוקדי 100 ו־106.
משטרה ביטחון עבריינים שיטור עירוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד