י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פיגוע ירי רצחני

אביו של הצעיר החרדי שנמלט מהזירה, ל'בחדרי': "נמשיך ללא חשש"

אסון כבד אירע אתמול בשיקגו בעת תהלוכה ססגונית לרגל יום העצמאות של ארה"ב, באירוע השתתפו אלפים כולל יהודים רבים, שליחי חב"ד הקימו דוכן במקום וזיכו יהודים להניח תפילין, לפתע נשמעו יריות וכולם החלו להימלט, אחד מהם הוא מנדי זלמנוב בן ה-17 שעסק בהנחת תפילין ליהודים, ונמלט לבית סמוך

אביו של הצעיר החרדי שנמלט מהזירה, ל'בחדרי': "נמשיך ללא חשש"
מנדי זלמנוב וחבר בהנחת תפילין לפני מספר שבועות צילום: באדיבות המצלם

אירועי ירי המוניים הם לא דבר נדיר בארה"ב. אתמול שוב אירע ירי המוני, צעיר פתח באש לעבר חוגגים בשיקגו בזמן שצעדו לרגל יום העצמאות של ארה"ב בין הנפגעים מספר יהודים, לפחות ששה הרוגים ו-26 פצועים. החשוד בטבח הוא רוברט קרימו בן 22.

בתחילת האירוע החל הירי לעבר החוגגים, ברחוב סמוך עמדו מספר בחורים חסידי חב"ד לזכות את היהודים בהנחת תפילין, בהישמע הירי הם נמלטו לבית סמוך, אחד מהם הוא מנדי זלמנוב בן ה-17 המבקר שם כל יום שישי למבצע הנחת תפילין, אביו אליעזר זלמנוב שליח חב"ד בצפון מערב אינדיאנה, כשעה וחצי נסיעה ממקום האירוע, מספר ל'בחדרי חרדים' על הרגע שבו בנו הבין שהוא נמצא באירוע ירי.

"הבן שלי הבין מיד שיש ירי, הוא לא ראה את הירי ולא את הגופות או אנשים פצועים, הוא מיד נמלט עם חבריו לבית סמוך והתקשר אלי להגיד שהכל ברוך השם בסדר, הוא דיבר איתי מאז כמה פעמים, הוא נמצא במרחק של שעה וחצי ממני, הוא היה בניו יורק לרגל ג' תמוז היארצייט של הרבי, והוא משם הגיע לשיקגו לישיבה, וביקשו ממנו מהישיבה לזכות את הרבים".

לגבי העתיד אומר אומר האבא: "אנחנו נמשיך בכל הכוח לזכות יהודים בהנחת תפילין, אנחנו כמובן לא נכנסים למקומות בהם יש חשש לסכנה, אבל בוודאי נמשיך לעמוד במקומות ציבוריים כדי לזכות את הרבים, ברוך השם הילד שלי נשמע בסדר, ונקווה לבשורות טובות".


האחים מענדי ויודי זלמנוב בהנחת תפילין באזור

לפחות שישה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בירי ההמוני במצעד החגיגי לרגל יום העצמאות של ארה"ב בפרבר היילנד פארק בשיקגו, כך נמסר ממשרד השריף של מחוז לייק. במקום ישנה קהילה יהודית גדולה, לפחות שניים מההרוגים יהודים, וישנם מספר פצועים.

יצויין כי במצעד השנתי קיימת נוכחות יהודית חזקה, כאשר חב"ד אשר מפעילה היבטים יהודיים כמו חנוכיית ענק במקום, מספקת חוויות יהודיות נוספות למשתתפים.

מיכל שנוביץ, מנהלת של בית חב"ד בבית הכנסת המרכזי של השדרה המרכזית, הייתה מחוץ למרכז חב"ד הממוקם בלב מסלול המצעד, במרחק ארבעה רחובות בלבד מהירי. לפתע ראתה המונים רצים לעברה. "המצעד בקושי התחיל. פתאום אני רואה את כולם רצים לקראתנו", סיפרה שנוביץ לאתר Chabad.org. היא החלה לזרז אנשים להימלט למקום מבטחים בבית חב"ד הממוקם בסמוך. "תיכנסו פנימה, זה בית כנסת", היא צעקה לעוברים ושבים ההמומים.

שליח חב"ד חב"ד שיקאגו ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד