י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שליש מהתושבים יהודים

בזמן הירי: מצעד הכליזמרים היהודי ניגן ברחוב

לקול צלילי מוזיקה יהודית של כלי זמר, אלמוני פתח באש לעבר חוגגים רבים לרגל יום העצמאות בארה"ב | לפחות 6 הרוגים ביניהם שני יהודים, בהיילנד פארק, אילינוי, פרבר יהודי גדול של שיקגו | "כאזרח ישראל שחי במדינה במהלך פיגועים, האווירה ברחוב בהיילנד פארק כרגע לא מפחידה במיוחד. אבל זה מאוד לא נעים"

בזמן הירי: מצעד הכליזמרים היהודי ניגן ברחוב
טנדר הכלי זמרים שניות לפני הירי צילום: צילום מסך

להקת כליזמרים יהודים ניגנה שירים עליזים לכבוד יום העצמאות בארה"ב, כאשר לפתע ירי רצחני קטע את השלווה החגיגית.

בפרבר של שיקגו אתמול (שני), נרצחו לפחות שישה בני אדם ונפצעו עשרות נוספים שאושפזו בבתי חולים מקומיים. הירי ההמוני בהיילנד פארק, אילינוי, אחד הפרברים היהודיים הגדולים ביותר באזור שיקגו, הוא הירי ה-300 בארצות הברית השנה. החשוד בטבח הוא רוברט קרימו, בן 22 שנעצר הלילה ללא התנגדות.


החשוד בטבח רוברט קרימו, בן 22.

לפחות שליש מ-30,000 התושבים בפרבר שלאורך אגם מישיגן כ-40 קילומטרים צפונית לשיקגו הם יהודים, על פי כמה הערכות, והם כוללים ישראלים רבים. מקור באכיפת החוק באזור שיקגו אמר לסוכנות הידיעות היהודית, שמלבד שני ההרוגים, היו יהודים בין הפצועים, אם כי לא ידוע כמה או מה מצבם. המקור אמר שרשויות אכיפת החוק עדיין לא מעלות השערות לגבי המניע.

לין סוויט, מנהלת הלשכה בוושינגטון של שיקגו סאן טיימס, פרסמה סרטון שבו נראים להקת הכליזמרים מקסוול סטריט, להקת המוזיקה היהודית הבולטת של שיקגו, מנגנת במצעד כאשר עוברי אורח מתפזרים וצורחים. סוויט פרסמה לאחר מכן תמונה שבה נראות גופות מדממות שוכבות על המדרכה. 'בחדרי חרדים' לא מפרסם את התיעוד, כי הוא קשה מדי לצפייה.

תומר מזרחי ציפה ליום קדחתני במסעדת הגריל, המסעדה הכשרה שהוא ואחיו אלי, פתחו בהיילנד פארק לפני עשור, במקום זאת, הוא שהה רוב יום העבודה עם הצוות שלו מאחורי דלתיים סגורות, וצפה החדשות והתעדכן בקבוצות וואטסאפ על הירי הקטלני שאירע במרחק קצר מהמסעדה.

"הרחובות ריקים, כולם נשארים בפנים. אני מניח שזה בגלל שהיורה עדיין חופשי", אמר אתמול מזרחי, שמתגורר בארה"ב משנת 2000 ובהיילנד פארק מאז 2012. הוא אמר לסוכנות הידיעות היהודית JTA "כאזרח ישראל שחי במדינה במהלך פיגועים, האווירה ברחוב בהיילנד פארק כרגע לא מפחידה במיוחד. אבל זה מאוד לא נעים. פעם חשבנו שזה מקום בטוח. ותחושת הביטחון הזו נעלמה עכשיו", אמר מזרחי.

ירי שיקאגו כליזמרים יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד