ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

קנדה: שטריימלים בהפגנה הקוראת "לירות בישראלים"

פעילי 'נטורי קרתא' בקנדה השתתפו באירועי 'יום אל קודס' • בתפריט: נואם שקורא 'לנקות' את ירושלים מיהודים ולירות בהם • הפעילים נשאו שלטים נגד הציונות והציונים

נטורי קרתא בטורנטו. צילום מתוך יוטיוב
נטורי קרתא בטורנטו. צילום מתוך יוטיוב

כשהם לבושים בשטריימל וחליפות שבת ארוכות, השתתפו בשבת האחרונה פעילי 'נטורי קרתא' באירוע שהתקיים במסגרת 'יום אל-קודס', המצוין מדי שנה באיראן ובמקומות נוספים בעולם.

האירוע עצמו מתקיים ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן, והוא צוין בטורנטו שבקנדה - שם נשא דברים המנהיג לשעבר של ארגון 'הבית הפלסטיני', שקרא בנאומו לכל הפלסטינים לצאת למסע 'ניקוי' של הישראלים, "אנחנו צריכים לתת להם אולטימטום, או שתעזבו את ירושלים או שתמותו. ניתן להם מרווח זמן של 2 דקות ואם הם לא יסכימו, פשוט נירה בהם", אמר. "רק בדרך הזו הם מבינים".

בקריאה למלחמה נגד המדינה היהודית אמר המנהיג כי "צריך להתכונן עם כל הכוח המלחמתי הקיים בידנו".

פעילי נטורי קרתא השתתפו באירוע יחד עם עוד 300 פעילים, שמעו את הנאומים ואף נשאו שלטים עם סיסמאות נגד מדינת ישראל ומה שהם מכנים "הציונות והציונים".

בסוף השבוע נאם נשיא איראן החדש, חסן רוחאני, במסגרת 'יום אל-קודס'. רוחאני אמר כי "ישראל היא פצע בגופו של העולם המוסלמי, ויש להסירו". עם זאת, אחרי שעורר סערה, הבהיר נשיא איראן החדש: "דבריי הוצאו מהקשרם". בטהרן טוענים כי מה שנאמר היה: "כבר שנים שבאזורינו, כואב בעולם האסלאמי על הכיבוש של ארץ הקודש פלסטין". עוד ציינו כי רוחאני כלל לא הזכיר את המילה ישראל, ולא שהיא צריכה להיות "מוסרת" כמו גלד של פצע.
נטורי קרתא איראן כנס ישראל קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד