כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תחכום של המבריחים

המשטרה תפסה מל"טים תת-מימיים שנועדו לשאת סמים

המשטרה בספרד עצרה כנופיה שבנתה רחפנים שיכולים לצלול, כך שכל אחד מהם מסוגל להעביר עד 200 ק"ג של סמים על פני מיצר גיברלטר. "שלושה כלי רכב תת ימיים בלתי מאוישים נמצאו, אחד מהם כמעט גמור ושניים עדיין בבנייה", מסרה המשטרה בהצהרה

המשטרה תפסה מל"טים תת-מימיים שנועדו לשאת סמים
המשטרה מציגה את אחד המל"טים צילום: המשטרה הלאומית של ספרד

המשטרה בספרד עצרה שמונה אנשים בקאדיז, מלגה וברצלונה, לאחר שניסו להבריח סמים בצורה יוצאת דופן, הם בנו מל"טים שיכולים לצלול. המשטרה אמרה שזאת הפעם הראשונה שהם נתקלו ברחפנים מתחת למים המשמשים להברחת סמים.

"שלושה כלי רכב תת ימיים בלתי מאוישים נמצאו, אחד מהם כמעט גמור ושניים עדיין בבנייה", מסרה המשטרה בהצהרה. "הם היו אמורים להימסר לסוחרי סמים צרפתים כדי שישמשו להובלת כמויות משמעותיות של קוקאין". השוטרים תפסו גם 145 ק"ג של חשיש, 8 ק"ג מריחואנה, ו-157,370 אירו במזומן, ושישה רחפנים גדולים שיכולים לעבור מרחק של 30 ק"מ.


דוגמה מהמל"טים שבהם השתמשו להובלת הסם

למרות שהכנופייה התמחתה בבניית תחתיות סירות מזויפות ותאי אחסון נסתרים למכוניות ונגררים - שאותם סיפקה למבריחים ולכנופיות פשע אחרות - היה לה גם צד ברחפנים ימיים, אמרו במשטרה. "הם ייצרו מל"טים גדולים ובלתי מאוישים עם כושר עומס עצום שמשמעו שהם יכולים לשאת מטען של בין 150 ק"ג ל-200 ק"ג", נמסר מהמשטרה. "בין השימושים האחרים, הציוד הזה היה מאפשר לסוחרי סמים להעביר כמויות גדולות של סמים על פני מיצר גיברלטר בשלט רחוק".

החקירה שנמשכה 14 חודשים שבוצעה בשיתוף עם המשטרה הצרפתית, קבעה כי הכנופיה סיפקה עזרה לוגיסטית ללקוחות באיטליה, צרפת ודנמרק, וכן לכנופיות פשע בקטלוניה, בקוסטה דל סול, בקמפו דה גיברלטר, וסאוטה, אחת משתי המובלעות בצפון אפריקה של ספרד. שישה מתוך שמונת האנשים שהואשמו בסחר בסמים והשתייכות לארגון פשיעה הובאו אתמול להארכת מעצר.

קוקאין סמים הברחת סמים ספרד צוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד