י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גנטיקה ובדיקות שגויות

מדוע אנשים מסוימים לא נדבקו בנגיף הקורונה

יש עדיין כמות משמעותית מהאוכלוסייה בבריטניה שלא נדבקה בקורונה, ומדענים חושבים שהם הבינו מדוע. מספר מחקרים בינלאומיים גדולים נערכו כדי לגלות מה הופך את האנשים האלה ללא נדבקים. "מספר רב של אנשים שהצהירו שמעולם לא חלו בקורונה כנראה חלו בו"

חיסון לקורונה: אילוסטרציה
חיסון לקורונה: אילוסטרציה צילום: unsplash

בעוד בריטניה עושה את דרכה לעבר גל נוסף של קורונה, נראה שקשה להאמין שעדיין ישנם אנשים שמעולם לא נדבקו בנגיף. הודות לתוכנית חיסונים מוצלחת החיים חזרו לשגרה וכל ההגבלות קורונה הוסרו. עם זאת, 180,000 חולים מתו ו-22.7 מיליון אנשים נדבקו עד כה, כך על פי נתוני הממשלה. עם זאת, עדיין ישנם אנשים שמעולם לא נדבקו בנגיף למרות שחלק מהאנשים נדבקו שלוש פעמים וכעת מדענים מאמינים שהם הבינו מדוע.

מספר מחקרים בינלאומיים גדולים נערכו כדי לגלות מה הופך את האנשים האלה ללא מנוצחים, כך מדווח ה"דיילי רקורד". ד"ר טארה הרסט, מרצה למדעי ביו-רפואה באוניברסיטת ברמינגהאם סיטי, שנדבקה בקורונה בעצמה אמרה כי "יש אוכלוסייה שאומרת שמעולם לא היה לה קורונה, ויש את האנשים המסכנים שחוו את זה כמה פעמים", אמרה. "זהו תחום מאוד מורכב שמושך עכשיו הרבה מחקרים".

עוד אמרה, "בהתחשב בכך ששיעורי קורונה עולים, חשוב במיוחד להבין מה יכול לגרום לאנשים להיות חסינים בפני קורונה. זה חיוני יותר בהתחשב בכך שגרסאות חדשות יגיעו לחופי בריטניה שעשויות להיות עמידות לחיסונים שלנו". ד"ר הרסט הוסיפה כי "מספר רב של אנשים שהצהירו שמעולם לא חלו בקורונה כנראה חלו בו".

"יש סיכוי גבוה שהיה להם את זה אבל לא היו להם שום תסמינים", אמרה. "הייתי אומרת שבין 45 ל-90 אחוזים מהאנשים שחושבים שמעולם לא היה להם את זה באמת, כן היה, אבל הם היו אסימפטומטיים". היא אמרה שמחקר אחד מצא ש-45% מהאנשים שנמצאו חיוביים למעשה לא סבלו מתסמינים. וברגע שחוסנו לעתים קרובות אין דרך לדעת אם היה להם אי פעם קורונה.

יש עוד קבוצה של אנשים שאכן חלו בקורונה אבל פשוט החשיבו את זה בתור הצטננות. הסיבה לכך היא שככל שהמגיפה נמשכה, רשימת התסמינים השתנתה. ד"ר הרסט אמרה: "לא כולם השתעלו או איבדו את חוש הריח והטעם. ככל שהגיעו הגרסאות השונות, כך גם התסמינים השונים ורבים מהסובלים פשוט התנערו מהקורונה שלהם ואומרו שזה פשוט הצטננות".

גורם נוסף הוא הבדיקה, שהייתה חיונית למדידת השיעורים הרשמיים באוכלוסייה. חלק מהאנשים בגלל עבודתם (לדוגמה, מורים ועובדי בריאות) היו צריכים להיבדק באופן קבוע, אך אחרים מעולם לא עשו בדיקה ואם הם עשו זאת, הם עשו רק בדיקה רוחבית, שאינה אמינה כמו בדיקות ה-PCR. ד"ר הרסט אמרה שיש גם קבוצה מאוד מיוחדת אבל קטנה של אנשים שמעולם לא חלו בקורונה ולא חוסנו. זה יכול להיות בגלל מזל, אבל סביר יותר שמשהו קרה בגנטיקה שלהם שהפך אותם לעמידים בפני וירוסים כמו קורונה.

ד"ר הרסט אמרה כי אלה שלא היו להם תסמינים של קורונה, או שמעולם לא נדבקו בו, יכולים להיחשב כ"סופר בריאים". אבל סביר יותר שיש להם מערכת חיסונית חזקה יותר "יכול להיות שזה קשור לגנטיקה שלהם, אבל בעצם יש להם מערכת חיסונית שהיא סופר חזקה ונלחמת בנגיף", אמרה.

קורונה משטרת בריטניה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד