כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מודל בת ים • דרעי ביקש אחדות ברשימה - וקיבל

האם הצבת המועמדים מטעם ש"ס לרשימות המקומיות תעבור בשלווה יחסית? • דרעי מקווה לשחזור מודל בת ים - בו הסכימו שני המתמודדים המרכזיים לרשימה מאוחדת

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן



לאחר שסימן 'וי' על מערכת הבחירות לרבנות הראשית, שהעסיקה את כל צוות לשכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי במשרה מלאה, ועם סיומו של מושב הקיץ הקשה בכנסת, התפנה דרעי למלחמה הבאה, שתימשך כשלושה חודשים – הבחירות לרשויות המקומיות.

מאז תחילת השבוע מקיים דרעי, יחד עם מנהל מטה הבחירות ומנהל לשכתו חיים ביטון, סדרת פגישות אינטנסיביות במטרה ליצור רשימות מסודרות לתנועת ש"ס בכל רחבי הארץ. עצם העובדה שטרם גובשו רשימות שכאלו יצרה התארגנויות מחאה מקומיות, שכללו מכתבי רבנים כאלו ואחרים לטובת מועמדים שונים. כאשרם קבלת ההחלטות לגבי כל עיר ועיר יכולה לסייע ולהביא את האחדות הרצויה בדרך לניצחון ש"ס במערכה הצפויה.

את ה'וי' הראשון רשם דרעי דווקא על העיר הקטנה בת ים, עיר שבה הציבור החרדי אינו רב - אך ש"ס הייתה מאז ומתמיד מפלגה דומיננטית בעיר, המרובה בתושבים מסורתיים.

כיו"ר תנועת ש"ס בבחירות הקודמות עמד בני אלחרר, קרוב משפחתו של דרעי - אך איש המזוהה עם מחנה אלי ישי. לעומתו, כיהן בראש רשימה עצמאית רפי ברנז, איש אמונו של דרעי במהלך השנים האחרונות, למרות שבמקור היה מזוהה יותר עם ישי.

בניגוד להערכות השטח המוקדמות שדיברו על הדחתו של אלחרר והצבתו של ברנז כמספר אחד בתנועה, ניפץ הבוקר דרעי את התזה לפיה 'אריה יזיז את נאמני ישי וישים אנשים שלו' ובחר כמספר אחת דווקא באלחרר. הבוקר הגיעו אלחרר וברנז אל מטה ש"ס בהר חוצבים לפגישה עם דרעי וביטון, ובסיומה יצאו עם חיוך על פניהם, שניהם הסכימו לקבל על עצמם את דין התנועה – אלחרר מספר 1, ברנז מספר 2.

כזכור, ערב הבחירות לרבנות הגיע ראש עיריית בת ים שלמה לחיאני לביתו של הגר"ע יוסף, שם הבטיח לתמוך ברב יצחק יוסף לתפקיד. באותה הזדמנות יצא ללחיאני להחליף מספר מילים עם דרעי, והוא סיפר לו על יחסיו המעולים עם אלחרר ועל רצונו להמשיך בשיתוף פעולה עמו. על הדברים סיפר בשעתו ל'בחדרי חרדים' אלחרר עצמו, בראיון שהעניק לנו במלון לאונרדו.

הפעם ש"ס תרוץ באופן עצמאי

במהלך השבועות האחרונים נמנעו בש"ס מלהתערב בענייני המפלגה המקומית בבת ים וציפו לכך שאלחרר וברנז יצליחו להסתדר ביניהם. בעבר אף סיפר לנו אחד ממקורבי אלחרר כי בחתונת בן הרב יקותיאל אבוחצירה ביקש אריה מבני "תעשו אחדות". כבר אז הביעו ביטחון רב בכך שאלחרר, שקשריו עם ראש העיר ידועים ומפורסמים, כמו גם פעילותו הענפה למען הציבור, יזכה במקום הראשון. "רבני העיר גם הם יתמכו בו, כולל תמיכתו של הרב בניהו שמואלי שיש לו מוסדות בעיר", אמרו לי כבר לפני מספר שבועות.

נזכיר כי במערכת הבחירות הקודמת היה אלחרר חלק מהחזית הדתית המאוחדת מפד"ל-ש"ס, שזכתה לארבעה מנדטים, ובראשה עמד מ"מ ראש העיר - אדם דתי לאומי בשם אורי בוסקילה. ברוח התקופה האחרונה לא נראה כי ש"ס תמהר לסגור דילים עם חובשי כיפות סרוגות למיניהם, וכפי שכבר הכריז דרעי זה מכבר, ש"ס תרוץ במפלגה עצמאית.

בזמנו, הייתה זו החלטתו של רבה של בת ים, הרב יוסף בר שלום, להריץכמתחרה למפלגה המאוחדת רשימה עצמאית ונפרדת שבראשה העמיד את ברנז והיא זכתה ל-2 מנדטים.

עוד בטרם ידע על הצבתו במקום השני, אמר ברנז: "אנו סומכים על יו"ר התנועה אריה דרעי, שיעשה לטובת העיר בת-ים את הטוב ביותר". היום, לאחר שקיבל עליו את הדין להצבתו רק במקום השני, הוכיח כי אכן הוא "סומך על יו"ר התנועה".

בשעתו דיווחנו כי אלחרר נטה בתחילה לרוץ יחד עם מפלגתו של בוסקילה, שלדבריו לא הייתה מעולם לגמרי הבית היהודי, אך לאחר שהתקבלה ההחלטה ללכת בנפרד הוא יישר קו עם ההחלטה.

כאמור, אם בת ים תהיה סיפתח ראוי שיסמן את שיקרה בשאר ערי וישובי הארץ, מצבה של ש"ס בבחירות הבאות יהיה בכי טוב.

צילום: יעקב כהן



שס בת ים בני אלחרר רפי ברנז רשימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד