ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ליצור פינות חמד מדליקות בבתי הספר בעזרת שולחנות קקל

שולחן קקל קלאסי הוא למעשה שולחן שעשוי מעץ אורן פיני דרגה 5. יש לו פלטה שולחנית רחבה שמחוברת לשני ספסלים משני צידיו. בשולחן הקקל הקלאסי, יכולים לשבת כשישה ילדים יחד לכל מטרה. הם יכולים לבצע פעילות יצירה אחד מול השני, הם יכולים לשבת לעבודה קבוצתית יחד, הם יכולים להקשיב להסברים של המורה כאשר המורה עומדת במרכז וכל התלמידים רואים אותה באופן ברור. בשולחן זה ניתן לשבת בהפסקות וגם לאכול את ארוחת העשר

ליצור פינות חמד מדליקות בבתי הספר בעזרת שולחנות קקל
שולחן פיקניק צילום: פארקוס

חצר בית הספר והמסדרונות הם החללים המשותפים עבור הילדים. בחללים אלו הם נמצאים כאשר הם משחקים בהפסקות, כאשר הם אוכלים את ארוחת העשר וכאשר מתבטל שיעור והם צריכים לחכות לשיעור הבא. בשנתיים האחרונות, פקד את העולם וגם את ישראל נגיף הקורונה והשימוש בחללים אלו הפך לחלק מרכזי יותר. בתי ספר רבים גילו את הצורך בפינות ישיבה נוחות שניתן לבצע בהן למידה בקבוצה, אכילה או כל פעילות אחרת שהיא לא בין כותלי הכיתה. הלכנו לבדוק עם חברת פארקוס, המרכז הארצי לשולחנות קקל, איך ניתן לשדרג את החללים המשותפים בבית הספר בעזרת שולחנות קקל מעוצבים ומשודרגים.

מהו שולחן קקל ומהם היתרונות שלו?

שולחן קקל קלאסי הוא למעשה שולחן שעשוי מעץ אורן פיני דרגה 5. יש לו פלטה שולחנית רחבה שמחוברת לשני ספסלים משני צידיו. בשולחן הקקל הקלאסי, יכולים לשבת כשישה ילדים יחד לכל מטרה. הם יכולים לבצע פעילות יצירה אחד מול השני, הם יכולים לשבת לעבודה קבוצתית יחד, הם יכולים להקשיב להסברים של המורה כאשר המורה עומדת במרכז וכל התלמידים רואים אותה באופן ברור. בשולחן זה ניתן לשבת בהפסקות וגם לאכול את ארוחת העשר.

שדרוגים של שולחן הקקל שכדאי להכיר

מה שתיארנו למעלה, זהו שולחן קקל קלאסי, רגיל שרואים בדרך כלל בשמורות הטבע והפארקים. חברת פארקוס לקחה את הרעיון של השולחן הקלאסי ושדרגה אותו. החברה מציעה כיום מגוון סוגים בהתאמה לצרכים של בית הספר. הנה מספר סוגי שולחן קקל שכדאי להכיר:

שולחן קקל מרובע

שולחן הקקל המרובע הוא שולחן קבוצתי. השולחן שודרג ובמקום שני ספסלים משני הצדדים, הוא מציע ספסלים מחוברים סביב השולחן. על כל ספסל יכולים לשבת בין שניים עד שלושה ילדים והנה הפכנו שולחן קקל פשוט לשישה ילדים, לשולחן קבוצתי המכיל 8-12 מקומות. זהו שולחן קלאסי לעבודה בקבוצות.

שולחן קק"ל • קרדיט: פארקוס

שולחן קקל ילדים לכיתות הנמוכות

כיתות א' – ב' הן הכיתות הנמוכות בבתי הספר. יש מורות שיאמרו כי מדובר בילדים קטנים מאוד שבדיוק עשו את המעבר ממתכונת הגן למתכונת הבית ספרית והם מתנהגים וגם נראים פיזית קטנים. כמובן ששולחן קקל קלאסי לא יתאים עבורם בשל גובהו והמרחק בין הספסלים לפלטה השולחנית. במיוחד עבור כיתות אלו יצרה פארקוס שולחן קקל ילדים המתאים לגובה שלהם. בשולחן זה יוכלו לשבת בקבוצה ארבעה ילדים.

גרסה משודרגת של שולחן זה הוא שולחן הקקל העגול. בשולחן זה הפלטה השולחנית היא עגולה והספסלים סביב הפלטה הינם בצורת משושה. שולחן זה מאפשר ישיבה של עד שישה ילדים.

שולחן הקקל המקורה

ימי החורף לפעמים עשויים להיות מאתגרים עבור ילדי בית הספר. לרוב יבש בחוץ והם יוצאים לשחק, אך מה קורה אם יורדות טיפות והם בדיוק נמצאים בחוץ? בדיוק בשביל זה יצרה חברת פארקוס את שולחן הקקל המקורה. לשולחן זה גגון עשוי עץ ואפשר לשבת בספסלי השולחן ולא להירטב. זהו פתרון מעולה ואפשר לפזר מספר שולחנות כאלו ברחבי חצר בית הספר.

 

לשדרג שולחנות קקל עם משחקי שולחן

זמן ההפסקה הוא זמן מנוחה והוא גם זמן משחק. במקום לרכוש משחקים שעשויים להיאבד ולהישחק, ניתן לרכוש לוחות משחק מעוצבים, עשויים מפרספקט שקוף או PVC, חזק ועמיד לתנאי חוץ. ניתן לרכוש דמקה, שש בש, סולמות ונחשים או ארץ עיר. אלו משחקים שילדים מאוד אוהבים ויכולים לשחק בזמן ההפסקות.

רוצים לראות עוד שולחנות קקל איכותיים? כנסו לאתר פארקוס – המרכז הארצי להזמנת שולחנות קקל או בואו לבקר באולם התצוגה. חברת פארקוס מחכה לכם עם מחירים מוזלים המותאמים למוסדות.

שולחנות פיקניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד