כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סאגת מינוי הרמטכ"ל

היועמ"שית משיבה לאיומים בהדחתה: "מים סוערים לא יסיטו אותנו"

היועמ"שית גלי בהרב מיארה, התייחסה הבוקר באופן ישיר לנושא מינוי הרמטכ"ל הבא בעת תקופת בחירות, אשר הוביל להתקפות עליה מצד חברי ליכוד, שאיימו כי אם תאפשר לשר הביטחון בני גנץ למנות רמטכ"ל, היא תוחלף עם הקמת הממשלה

היועמ"שית משיבה לאיומים בהדחתה: "מים סוערים לא יסיטו אותנו"
משרד המשפטים צילום: יוסי זמיר//פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב - מיארה מתייחסת לאיומים מצד חברי הליכוד להדיח אותה מתפקידה באם תאפשר מינוי רמטכ״ל בזמן הבחירות ומשיבה לנימוקים של משרד הביטחון שמתעקש למנות רמטכ״ל בתקופה הזו "מים סוערים לא יסיטו אותנו".

בכנס בו השתתפה היום, היא התייחסה לשאלה המשפטית סביב מנוי הרמטכ"ל בתקופת הבחירות, לדבריה "ממשלה יוצאת מחויבת בְּאִיפּוּק בהפעלת סמכויותיה לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות מיוחדת לפעול בהם בתקופה זו. מתחם הסבירות לעניין זה נבחן בשים לב למאפייניה של הסמכות הקונקרטית המופעלת, ובהתחשב באיזון הנדרש בין הצורך בעשייה ממשלתית לבין דרישת האיפוק כאמור".
 
"זאת, בין היתר", ציינה היועצת המשפטית, "גם בתחום המינויים לתפקידים ציבוריים. בהתאם לפסיקותיו של בית המשפט העליון, נקודת המוצא היא שככלל יש להימנע במהלך תקופת בחירות מאיוש תפקידים ציבוריים. מדובר בנקודת מוצא אשר יש לבחון אותה על פי מכלול נסיבות העניין. כפי שהובהר בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנושא, אין איסור מוחלט על קיום מינויים, אף של בכירים, בתקופת בחירות. השאלה היא שאלה של עובדות ואיזון בין הרציונליים השונים הרלוונטיים לעניין".
 
היועצת המשפטית אומרת כי "יש לאפשר למדינה את המשך תפקודה. לפיכך, ככל שמידת החיוניות בפעולה השלטונית גוברת, כך תקטן מידת האיפוק הנדרשת, ולהפך. הכל לפי נסיבות העניין. איפוק אין משמעו שיתוק", תוך שהיא משיבה לאיומים של חברי הכנסת קרעי וקיש להרחתה באם תאפשר את המינוי, ״החלטות בנושא ייעוץ משפטי לרשות המבצעת, ובתוך כך גם החלטות על ענייני מינויים בתקופת בחירות, מתקבלות על פי אמות מידה מקצועיות.

אין מדובר באמות מידה אשר נקבעו למערכת בחירות כזו או אחרת. ההחלטה האם פעולה מסויימת יכולה להתבצע בתוך תקופת בחירות, ובתוך כך גם השאלה האם ניתן לבצע מינוי כזה או אחר, נבחנת במסגרת הליך עבודה סדור,

 ההחלטה של הייעוץ המשפטי לממשלה תתקבל תמיד רק על פי עובדות העניין והדין החל עליהם. ההחלטה תתקבל על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה ללא השפעות זרות ומתוך שיקולים ענייניים בלבד. כך נהגנו, וכך נמשיך לנהוג", אמרה.

גלי בהרב מיארה רמטכ"ל מינוי הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד