י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תקלה אוטונומית

שורת רכבים אוטונומיים גרמה לפקק תנועה בלתי צפוי

הרכב האוטונומי נשמע כמו חלום שבו לא נצטרך לגעת שוב בהגה. בפועל, העתיד הזה רחוק מאוד. כמה רחוק? תשאלו את תושבי סן פרנסיסקו, שכמה רכבים אוטונומיים חסמו להם במשך שעות את הדרך הביתה. הסיטואציה המוזרה נפתרה רק כשעובדי קרוז הגיעו למקום, השתלטו על כלי הרכב ופינו כך את פקק התנועה שנוצר במקום

שורת רכבים אוטונומיים גרמה לפקק תנועה בלתי צפוי
רכב קרוז אוטונומי צילום: צילום מסך

חברת הרכבים האוטונומיים 'קרוז' החלה להציע נסיעות במוניות אוטונומיות (רובוט-טקסי) בסן פרנסיסקו לפני כשנה וחצי, כחלק מפיילוט לבחינת יכולות הרכבים שלה. בחודש שעבר אף קיבלה קרוז אישור רשמי להפעיל בעיר את המוניות שלה בתשלום בשעות הלילה.

קרוז רשמה כמה תקריות מביכות עד היום כשהפעילה את הרכבים שלה בעיר, אבל בשבוע שעבר התרחש אחד האירועים המוזרים ביותר עד כה, כפי שדווח במגזין האלקטרוניקה המקוון 'גיקטיים'.

"ביום שישי עזבה לפתע קבוצה של שישה רכבים אוטונומיים של קרוז את המסלול המתוכנן שלה. כלי הרכב ניווטו עצמם לצומת רחובות בסן פרנסיסקו ונעצרו שם, תוך כדי חסימה של התנועה ברחוב במשך כמה שעות. הסיטואציה המוזרה נפתרה רק כשעובדי קרוז הגיעו למקום, השתלטו על כלי הרכב ופינו כך את פקק התנועה שנוצר במקום".

המקרה תועד על ידי עוברים ושבים ובהמשך נמסר על מקרה נוסף שבו כמה מוניות אוטונומיות של קרוז הובילו לעצירת התנועה ברחוב ראשי בעיר, אחרי שחלק מהנתיבים בכביש נחסמו במסגרת פעילות משטרתית. חברת 'קרוז' הגיבה על המקרה ומסרה: "חווינו תקלה שהובילה לכך שכמה מרכבינו התגודדו יחדיו. למרות שהמקרה טופל ואף לקוח לא נפגע, אנו מתנצלים בפני כל מי שחווה אי נעימות בעקבות המקרה".

אין זאת הפעם הראשונה שמוניות של 'קרוז' מתנהגות שלא כמצופה מהן. באביב האחרון שוטרים עצרו מונית אוטונומית שנסעה בלי אורות (ובלי נהג) וזו גם "ברחה" מהם, רק כדי שהם יגלו שמדובר בכלל ברכב אוטונומי. בחודש שעבר נרשם מקרה פחות משעשע, שבו מונית של החברה חסמה כבאית שהיתה בדרך לשריפה – זאת לאחר שרכב פינוי אשפה חסם נתיב ואחד, והרכב האוטונומי שנסע בנתיב שלו פשוט לא ידע לעשות את הפעולה הבסיסית של נסיעה אחורה וכניסה לנתיב הנגדי כדי לפנות את הדרך לכבאית. חשוב לציין כי הכבאית הגיעה בסופו של דבר ליעדה, והכל נפתר – רק צוין כי המונית האוטונומית האריכה את דרכה ליעד.

רכב אוטונומי פקק תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד