י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אין יכולת לסייע

צרפת מזהירה את אזרחיה מפני נסיעה לאיראן

משרד החוץ הצרפתי הזהיר אזרחים צרפתים ואזרחים כפולים מפני נסיעה לאיראן בשל הסיכון למעצר שרירותי ומשפט לא הוגן. מהמשרד נמסר "יכולתה של שגרירות צרפת בטהרן לספק הגנה קונסולרית לאזרחים שנעצרו או עצורים באיראן מוגבלת מאוד, ובמקרה של אזרחים צרפתים-איראנים, ביקורים קונסולריים אינם מורשים שכן איראן אינה מכירה באזרחות כפולה"

צרפת מזהירה את אזרחיה מפני נסיעה לאיראן
בית המשפט באיראן צילום: דוברות בית המשפט

משרד החוץ הצרפתי ממליץ לצרפתים לא לטוס לאיראן, וסיווג את השטח האיראני כ"אדום" במפת ייעוץ הנסיעות שלו לאזרחים. המשמעות היא שהמשרד יעץ רשמית לצרפתים ולאזרחים בעלי אזרחות כפולה שלא לנסוע לאיראן ללא קשר לסיבה. המשרד גם קרא לאזרחים צרפתים המבקרים במדינה כעת להיות ערניים ולנקוט את אמצעי הזהירות הדרושים כדי להבטיח את שלומם. "מומלץ בחום להגביל את תנועותיהם בתוך המדינה, להימנע באופן הכרחי מכל סוג של התקהלות ולדווח ​​על עצמם בפני שגרירות צרפת בטהרן", נכתב בהודעה.

המשרד אמר כי הצרפתים, כולל אנשים הנמצאים שם בביקור תיירותי, חשופים לסיכון גבוה למעצר, מעצר שרירותי ומשפט לא הוגן. הוא הוסיף כי "במקרה של מעצר, כיבוד זכויות יסוד וביטחון אישי אינם מובטחים". מהמשרד נמסר "יכולתה של שגרירות צרפת בטהרן לספק הגנה קונסולרית לאזרחים שנעצרו או עצורים באיראן מוגבלת מאוד, ובמקרה של אזרחים צרפתים-איראנים, ביקורים קונסולריים אינם מורשים שכן איראן אינה מכירה באזרחות כפולה".

בחודש יוני האחרון מספר מדינות, כולל ארצות הברית, קנדה, בריטניה ושוודיה, המליצו לאזרחיהן מפני כל נסיעות לרפובליקה האסלאמית של איראן, בשל "סיכונים ביטחוניים לזרים", כמו גם המצב הביטחוני הפכפך והאיום האזורי של הטרור. בעשור האחרון, משמרות המהפכה של איראן עצרו עשרות אזרחים וזרים עם אזרחות כפולה, בעיקר על רקע האשמות לא מוכחות של ריגול במה שארגוני זכויות אדם אמרו שהוא בעצם לקיחת בני ערובה כדי להחליפם עם איראנים העצורים באירופה.

מקורות אירופאים אמרו לערוץ הטלוויזיה Iran International כי נראה שגורמי ביטחון איראניים מחפשים לקחת בני ערובה בעלי אזרחות כפולה כדי להחליף אותם תמורת סכומי כסף עצומים או עם אנשים הכלואים במדינות אירופה וצפון אמריקה שעצורים בגין פשעי טרור או הפרת סנקציות. עוד דווח, כי קבוצה של אזרחים כפולים שנסעה לאחרונה לאיראן נאלצה למלא שאלונים רבים ולמסור את המידע האישי שלהם לקציני המודיעין עם הגעתם.

בדיקות פיזיות, שימוש במילים גסות ומעליבות, האשמות שווא, חקירה בסביבה ביטחונית קפדנית, איומים בפגיעה בבני משפחה באיראן הם חלק מהמקרים הנוספים שבהם התמודדו אזרחים כפולים אלה עם כניסתם או במהלך שהותם לאיראן.

איראן צרפת שוודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד