י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היסטוריה מפוקפקת

אביו של הרוצח משיקגו התמודד בבחירות והפסיד

אביו של החשוד ברצח שישה אנשים ופציעת עשרות נוספים אתמול בהיילנד פארק בשיקגו, התמודד בבחירות בראשות העיר ב-2019, והפסיד למועמדת ליברלית שהתמקדה בקמפיין על פיקוח נשק. ביום הירי בבית הספר בטקסס, בו נרצחו 19 ילדים, האבא סימן לייק על ציות בו נכתב: "להגן על התיקון השני כאילו חייך תלויים בו"

אביו של הרוצח משיקגו התמודד בבחירות והפסיד
היורה הפסיכופט רוברט קרימו צילום: רשתות חברתיות

האיש החשוד ברצח של שישה בני אדם ביניהם שני יהודים ולפציעתם של עשרות חוגגים את יום העצמאות בארה"ב במהלך מצעד ב-4 ביולי בהיילנד פארק, הוא ראפר תומך דונלד טראמפ בעל קריירת מוזיקה מוצלחת. רוברט 'בובי' קרימו 'השלישי' בן 22, מכונה בקריירת המוזיקה שלו, Awake the Rapper. לפי עמוד ספוטיפיי שלו, הוא מתהדר ביותר מ-16,000 מאזינים בחודש ויש לו שווי נקי של 100,000 דולר.

קריירת הראפ קיבלה רלוונטיות מצמררת בעקבות הירי. סרטוני מוזיקה שפרסם קרימו באינטרנט בסתיו שעבר כוללים ציור שלו יורה באנשים באינטרנט, וקליפ מטריד של עצמו זורק כדורים על רצפת הכיתה כשהוא לובש שריון במה שנראה כבדיחה על ירי בבית הספר. כך מדווח ה'דיילי מייל'.

החשוד בירי רוברט 'בובי' קרימו בעת מעצרו

קרימו נעצר אתמול (שני) לאחר מצוד בן מספר שעות שכלל שוטרים מתחנות משטרה מקומיות ופדרליות. אביו בוב האב, בן 58, הוא בעל מעדניה מקומית שפעם התמודד על ראשות העיר, ואילו אימו, דניס פסינה, בת 48, נעצרה פעם בחשד לתקיפה.

היא הפכה למורמונית והיא עוסקת גם בטיפולים אלטרנטיביים. כך לפי עמוד הפייסבוק שלה. לקרימו יש שני אחים, כולל אחות בת 27 בשם לינט פסינה, כשהמשפחה מתגוררת בבית בשווי של 425,000 דולר בהיווד, קרוב לזירת הירי.

בשנת 2020, קרימו צולם כשהוא משתתף בעצרת של דונלד טראמפ. תמונה נוספת הופיעה בה נראה החשוד עטוף בדגל של דונלד טראמפ. באפריל 2019, אביו של קרימו התמודד על ראשות העיר בהיילנד פארק. לא נראה שהקמפיין שלו נתמך על ידי מפלגה פוליטית. הסלוגן שלו היה: 'אדם לעם'.

בוב קרימו הובס על ידי ראש העיר הנוכחית של העיירה, ננסי רוטינג, ליברלית, שניהלה את הקמפיין שלה בחלקו על פלטפורמה בנושא שליטה בנשק. לפני הבחירות בוב קרימו אמר כי הוא הבעלים של שתי מסעדות באזור, הוא כתב "אני מתמודד כראש עיר כאדם למען האנשים בקהילה שלנו". הוא המשיך: "זו הדרך שלי להחזיר לקהילה שתמכה בי כל כך לאורך השנים. אני גר כאן ואני אשאר כאן".

אביו של היורה עם בנו

בפברואר 2015, אחותו נעצרה בגין אלימות בהיילנד פארק. לאחר תבוסתו בבחירות, בוב קרימו כתב בפייסבוק: "זו הייתה חוויה נהדרת. אני לא יכול להודות מספיק לתומכים שלי. למרות שהסקרים לא היו לטובתי, אמשיך לעשות כמיטב יכולתי כדי לקדם את השיפור של היילנד פארק עבור חבריי השכנים. שוב תודה רבה לכולכם".

בטוויטר שלו, בוב קרימו עקב אחר חשבון אחד, חשבון ארכיון של הציוצים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. ב-27 במאי, באותו יום שבו נטבחו 19 ילדים ושתי מורות בבית ספר יסודי בטקסס, בוב קרימו סימן שהוא אהב ציוץ שבו נכתב: "הגן על התיקון השני כאילו החיים שלך תלויים בו" (תמיכה בהחזקת נשק).

דודו של רוברט קרימו השלישי אמר כי לא היו סימנים לכך שאחיינו בן ה-22 יבצע טבח כזה. "לא היו סימנים שראיתי שיגרמו לו לעשות את זה", אמר פול קרימו ל-CNN בראיון, לאחר שאחיינו נלקח למעצר בקשר לירי.

הדוד, שמכיר את רוברט מאז שנולד והוא אח של אביו רוברט ג'וניור קרימו, אמר ל-CNN שאחיו איפשר למשטרה לערוך חיפוש בביתו. "אנחנו אנשים טובים כאן, וזה הרסני", אמר פול קרימו. "כואב לי הלב על כל המשפחות שאיבדו את חייהן".

חבר לכיתה לשעבר של רוברט קרימו, מארק היימן, בן 22, אמר לרשת NBC כי הוא לא יכול לתאר הרבה על היורה חוץ מזה שהוא היה מוזיקאי בזמן שהם למדו יחד בבית הספר בהיילנד פארק. "הוא תמיד נראה קצת פגוע, אבל אני לא יכול לתאר את זה הרבה מעבר לזה", אמר היימן. בנוסף לחשוד יש היסטוריה מטרידה במדיה החברתית, כך על פי דיווחים רבים.

ירי שיקאגו הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד