י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ראיה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט

תופעה שכיחה מאוד היא ראיה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט. בדרך כלל התופעה עוברת לבד עם הזמן, אך ניתן להקל על התופעה של סנוור וראיה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט עד שהתופעה חולפת • הפתרון הינו על ידי משקפיים מיוחדים

ראיה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט
ראיה מטושטשת צילום: אופטיקה יפעת, יפעת גבריאל - depositphotos

אצל אנשים מבוגרים, קטרקט הוא מצב מאוד נפוץ. בעצם, זהו מצב המתפתח עם הזמן בתהליך טבעי של הזדקנות העיניים. הראיה נעשית עכורה ושקיפות העישונים נאבדת, מה שמפריע למעבר האור התקין לרשתית ובסופו של דבר פוגע בראיה. הקטרקט גורם לראיה מטושטשת המחריפה עם הזמן. בחשיכה, הראיה מדרדרת אף יותר, משתנים גווני הצבעים שעינינו קולטות, ישנה תחושת סנוור ולעיתים אפילו ראייה כפולה.

טיפול בקטרקט

ישנו ניתוח פשוט ומהיר של כ-15 דקות במהלכו מוחלפת עדשת העין בעדשה מלאכותית. הניתוח משקם את הראיה שנפגעה ומאפשר למטופל לשמור על בטיחותו, כיוון שכאשר לא רואים מספיק טוב ישנה סכנה מהותית בביצוע פעילויות יומיומיות ויציאה מהבית.

העדשות המלאכותיות שאפשר להתקין בניתוח הן עדשות מונופוקליות, עדשות טוריות ועדשות מולטיפוקליות, ולכל סוג עדשה יש את היתרונות והחסרונות שלה.

סיבוכים אפשריים בניתוח קטרקט

על אף שהסיכון לסיבוך בניתוח נמוך מאוד, תמיד ישנה אופציה לסיבוך, גם אם הסבירות נמוכה. סיבוך נפוץ הוא פתיחה לא מכוונת של הקופסית האחורית או טעות של המנתח בשכלול הנתונים המובילה להשתלת עדשה שלא תואמת את המרשם באופן מדויק. סיבוך נוסף הנפוץ בניתוח זה הוא חוסר מרכוז מדויק של העדשה. תופעה שכיחה הנגרמת עקב שגשוג של תאים חדשים בעדשת העין, נקראת "קטרקט משני" וזוהי תופעה אשר מופיעה אצל כ50 אחוזים מהמטופלים בניתוח קטרקט.

ראיה מטושטשת לאחר הניתוח

גם אם הניתוח בוצע בהצלחה, ישנן תופעות לוואי לאחר הניתוח, כמו בכל ניתוח. תופעה שכיחה מאוד היא ראיה מטושטשת לאחר הניתוח. בדרך כלל התופעה עוברת לבד עם הזמן, אך ניתן להקל על התופעה של סנוור וראיה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט עד שהתופעה חולפת. ניתן להתאים משקפי ראיה המיועדים לאור יום המקלים על סנוור לאחר הניתוח ומשקפי ראיה המיועדים ללילה המקלים בעיקר על נהיגה בחושך וסנוור מהאורות המלאכותיים בחוץ בשעות הלילה.

אופטיקה יפעת, אופטומטריסטית מוסמכת המומחית בהתאמת פתרונות ראיה מתקדמים למצבי לקויות ראיה קשים, מציעה לכם טיפולים להקלת הראיה המטושטשת בקליניקה הממוקמת בנתניה. לכל שאלה, תהייה או צורך בהסבר ניתן להתקשר למספר 052-8212615 או להשאיר פרטים באתר בו יש המון מידע נוסף בכתובת: https://opticaifat.co.il/.

אופטיקה קטרקט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד