י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
באיחור של חצי שנה

נפגעתם כלכלית מהאומיקרון? הבשורה הגדולה לבעלי עסקים

באתר רשות המיסים נפתחה האפשרות להגשת בקשות לקבלת מענק סיוע לעסקים אשר נפגעו בשל התפשטות זן האומיקרון | זכאים למענק: עסקים שפעילותם ירדה ב-25% לפחות בינואר פברואר השנה לעומת תקופה מקבילה ב-2019

נפגעתם כלכלית מהאומיקרון? הבשורה הגדולה לבעלי עסקים
קניון בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רשות המיסים הודיעה היום (שלישי) כי נפתחה האפשרות להגיש בקשות באופן מקוון, לטובת קבלת מענק הסיוע לעסקים שנפגעו בעקבות התפרצות זן האומיקרון בחודשים ינואר-פברואר 2022. המענק עבר בחקיקה באיחור רב בעקבות הסתייגויות רבות שהוגשו מצד האופוזיציה ובעקבות פיזור הכנסת, ואושר על ידי מליאת הכנסת רק ביום חמישי האחרון.

את הבקשה למענק יוכלו להגיש, החל מהיום (5 ביולי) ועד ל-10 באוקטובר, עסקים קטנים ובינוניים, לרבות מלכ"רים, בעלי מחזור שנתי של 18 אלף שקלים ועד 80 מיליון שקלים בשנה, שחלה ירידה של לפחות 25% במחזור הפעילות שלהם בחודשים ינואר-פברואר 2022, ביחס לתקופות הבסיס כהגדרתן בחוק. על העסקים הזכאים להגיש את כל הדוחות התקופתיים למע"מ והדוחות השנתיים למס הכנסה, הנדרשים לצורך חישוב המענק.

הגשת הבקשות למענק יבוצעו באמצעות טופס מקוון באתר רשות המיסים. על עוסק יחיד שמחזור עסקו בשנת הבסיס היה עד 300 אלף ש"ח להגיש בעצמו את הבקשה באזור האישי שלו, וזמן הטיפול בבקשות עוסקים אלו לא יארך יותר משבוע אחד. יתר בעלי העסקים רשאים להגיש את הבקשה בעצמם או על ידי מייצג מטעמם, וזמן הטיפול בבקשות עוסקים אלו יהיה עד 100 ימים.

ברשות המיסים מדגישים שאם התביעה הוגשה במועד, אך נדרשו הבהרות ו/או השלמות לגביה, תועבר לעוסק מקדמה של עד 60% מהסכום לו זכאי בהתאם לשיקול דעת המנהל, עד להשלמת הטיפול בבקשה. עם השלמת הטיפול תשולם יתרת המענק לחשבון הבנק המצוין בטופס, לאחר שנוכתה ממנה המקדמה ששולמה. העוסקים יקבלו מידע על כל פעולה שתתבצע במהלך הטיפול בבקשה באמצעות הודעת טקסט ודואר אלקטרוני.

מענק כספי אומיקרון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד