י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תערוכה בירושלים: החרדים פורעים ומציתי פחי אשפה

מוזיאון מגדל דוד, אצר תערוכה האמורה לשקף את ההוייה הירושלמית • החרדים מוצגים כמתפרעים העסוקים בהצתת מכולות אשפה • הנהלת המוזיאון: "אין כוונה לפגוע"

המיצג בתערוכה. חרדים שורפים פחים
המיצג בתערוכה. חרדים שורפים פחים

בתערוכה פתוחה לקהל במוזיאון מגדל דוד בירושלים, מוצג הציבור החרדי באור שלילי, כך טוענים חרדים שביקרו במוזיאון, סיירו בין מוצגי התערוכה וגילו כי רק הקיצונים, מציתי הדגלים ופחי האשפה, מוצגים בה.

המדובר על תערוכה בשם 'חפץ חשוד', בה מוצגים 'חפצים' שעוצבו בהשראת ירושלים.

בעבודות השונות התייחסו המעצבים לירושלים, לסמליה המוכרים של העיר, לעברה אך גם לאקטואליה.

אך מסתבר שכאשר האמנים ביקשו לייצג את החרדים בירושלים, הם בחרו להציג רק קיצונים המקיימים הפגנה ובמהלכה שורפים פחים. לצד החרדים, קבוצת שוטרים המנסה לעצור את ההתפרעות.

"בכל תערוכה אתה מתמקד יותר במוצג שקשור אליך", סיפר שמואל, אחד מהמבקרים, "גם כשהגעתי למוצג הזה, נעצרתי לראות במה מדובר. כאב לי לראות שזה מה שמייצג את החרדים בירושלים. שורפי הפחים והמפגינים המשועממים. כאב לי עוד יותר לראות שזה מה שהאמנים שאחראים לתערוכה הזו חשבו. האם אין חרדים שפויים? האם זה מה שמייצג אותנו בירושלים?".

בת משפחתו של שמואל שביקרה בערוכה גם היא הוסיפה: "אין הרבה מה לעשות נגד זה אבל זה מאד מבייש. תיארתי לעצמי מה חושבים עלינו כל עשרות האנשים שעוברים בתערוכה הזו? שאנחנו שורפים פחים וזהו?".

אילת ליבר מנהלת מוזאון מגדל דוד מסרה בתגובה ל'בחדרי חרדים': "תערוכת עיצוב המוצר "חפץ חשוד" מציגה עבודות בהשראת העיר ירושלים. העבודות מתייחסות למציאות הירושלמית ולאירועים שהתרחשו בה, קטנים כגדולים, וכוונתה לתת ביטוי לאמנים ולעבודותיהם מבלי לשפוט או לפגוע בקהל זה או אחר".
תערוכה חרדים ירושלים מגדל דוד אמנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד