ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ומה באשר לשקד, כהנא והנדל

האם בן גביר יצליח לשמר את רמת האהדה כלפיו

בניגוד לתחזיות, מערכת הבחירות הנוכחית לא תהיה משעממת, למרות שיש האומרים כי היא כבר חמישית ומה יכול כבר להיות אחרת וגם כעת היא די רדומה, צפויים לנו שינויים והתפתחויות מרתקות, עצובות ומשמחות ותלוי למי | האם בן גביר ימשיך לשמר את האהדה כלפיו עד הקלפי והאם שקד שכעת על 4-5 מנדטים תסיים בבושת פנים? וגם, מה יעלה בגורל כהנא והנדל

האם בן גביר יצליח לשמר את רמת האהדה כלפיו
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במכון הסקרים 'דיירקט פולס' שהיו מהמעריכים נכונה לחזות את תוצאות הבחירות הקודמות, ממשיכים לספק אינדיקציות לגבי המתרחש בשלב זה של המירוץ לכנסת ה-25 כשהכל עוד פתוח, לפני הפריימריז במפלגות שעורכות בחירות פנימיות וזמן רב לפני סגירת הרשימות, והפעם הניתוח עוסק בארבעה אישים בולטים שעל הפרק: איילת שקד, מתן כהנא, יועז הנדל ואיתמר בן גביר.

לפי המכון, למרות שחלק מהפרשנים חוזים כי מערכת הבחירות הקרובה תהיה מחזור משעמם של ארבעת הסבבים הקודמים, מסתבר כי אנחנו בדרך לקראת לא מעט שינויים מעניינים.

פוליטיקה היא לעיתים עניין של תזמון ולא מעט מזל, ורשימת הפוליטיקאים שמוצאים את עצמם השבוע כמו השועל בכרם הענבים - עם הישגים יפים שמתפוגגים בלי יכולת לממש אותם - מתארכת.

נתחיל באיילת שקד, מי שהפכה ליו"רית מפלגה על גבול אחוז החסימה ועם בוחרים לעומתיים לרצונותיה האמיתיים. ימינה נמצאת בדרך ללא מוצא, כאשר כל ניסיון להגדיל את תומכי המפלגה מצד ימין יביא לבריחת כמחצית תומכיה מהמרכז וחוזר חלילה.

מי אחראי להתחזקותו של איתמר בן גביר

מתקדמים עם מתן כהנא, נאמנו של בנט, מי שקידם בשנה האחרונה כשר הדתות שתי רפורמות חשובות שהציונות הדתית הליברלית מעוניינת לבצע כבר שנים: ביטול מונופול הכשרות ותהליכי הגיור. במהלכים של כהנא תמכו לפחות שלושה מנדטים של בוחרי הציונות הדתית, אולם את קולם הוא לא יוכל לקבל מחוץ לגוש הימין.

מתן כהנא. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

נמשיך עם יועז הנדל, שר עם פרופיל תקשורתי גבוה יחסית שקידם רפורמות צרכניות משמעותיות שהיו אמורות לשדרג את מעמדו, אולם שני מהלכים פוליטיים שביצע בשנה האחרונה - שהיו אמורים להניב לו דיוודנד פוליטי - עלולים לזרוק אותו מהגלגל: 1. פשרת האוזר-הנדל, שמנעה מבני גנץ הקמת ממשלת שמאל ערבים בסבב הקודם. 2. עימות חזיתי עם הציבור החרדי על ה"קומה הכשרה", גורמים לו להיות "אישיות לא רצויה" בהרכבים החדשים של מפלגות המרכז.

נסיים עם איתמר בן גביר, מי שהיה במגמת עלייה בחודשים האחרונים מתחיל להסתמן כמועמד שהגיע להבשלה מוקדמת, מוקדמת מידי. יציאת הכנסת לפגרה והפסקת הקטטות המתוקשרות עם טיבי, כמו גם השקט שחזר לסמטאות שכונת שמעון הצדיק בירושלים, יחד עם התבטאויות חריפות של הח"כים בליכוד לקראת הפריימריס (כאלו שזכו מנתניהו לכרטיס צהוב), מתחילים לייצר עבור בן גביר את "אפקט בנט" במסע הפרנסה המפורסם שלו.

בן גביר בעימות בכנסת עם אחמד טיבי. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

בנט, שהתחיל עם כמעט 20 מנדטים, סיים בקלפי עם שליש. כמו אצל בנט כך גם אצל בן גביר, מתברר לפעמים כי אהדה ותמיכה יכולות להיות פריכות וחמקמקות ולא בהכרח מתרגמות לקולות בטוחים בקלפי. הסקרים המעודכנים מראים כי התמיכה וההתלהבות בחוגי הליכוד מבן גביר, עוברת כעת למתמודדי הפריימריס השונים ומתחילה "חזרה הביתה" של ליכודניקים. ספק אם בן גביר יוכל לשמר את רמת האהדה כלפיו עוד ארבעה חודשים.

מכון 'דיירקט פולס' מנוהל על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון שמפרסמים מעת סקרי עומק בנושאים שונים ובעיקר בתקופה זו סביב מערכת הבחירות המתנהלת.

מכון הסקרים דיירקט פולס איתמר בן גביר איילת שקד בחירות לכנסת ה-25 מתן כהנא יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד