י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חוששים ממיתון

הצעד של המשקיעים יוביל לירידה במחירי הדלק?

ברקע עליות הריבית בכל העולם, המשקיעים חוששים ממיתון ומשכו השקעות, לצד הירידות בבורסה האמריקנית מחירי הנפט צללו היום בכ-9%, אם הנתונים ימשיכו לרדת או לחילופין לא יחזרו למחירים הקודם ייתכן ונראה בסוף החודש ירידה ראשונה זה זמן רב במחירי הדלק 

 הצעד של המשקיעים יוביל לירידה במחירי הדלק?
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שנה בה זינקו מחירי הנפט, עם ההתאוששות הכלכלית ביציאה ממשבר הקורונה ונסקו עוד יותר עם הפלישה הרוסית לאוקראינה. כעת המשקיעים והבנקים, חוששים ממיתון כללי במשק ומכינים את עצמם להאטה כלכלית, בעקבות מדיניות העלאות הריבית.

מחיר נפט ברנט, מדד הייחוס העולמי, נחתך בקרוב ל-10% לכ-102 דולר לחבית, נפט WTI מאבד 9% ויורד מתחת ל-100 דולר לחבית, אם הירידה תתמשך ותשאר בשבועות הקרובים, ייתכן ונראה לראשונה ירידה במחירי הדלק בחודש הבא.

לפי תחזית של חברת סיטיגרופ, ופורסמה ב'כלכליסט', מחיר הנפט עשוי לרדת ל-65 דולר לחבית עד סוף השנה ול-45 דולר לחבית עד סוף 2023, במקרה שהמיתון אכן יפגע משמעותית בביקושים. אמנם בבנק השקעות מדגישים כי התחזית הזו מניחה היעדר התערבות מצד מדינות אופ"ק והשותפות שלה - כלומר ללא צמצום חד בהיצע.

נכון לעכשיו, כלכלני סיטיגרופ לא מצפים שארה"ב תיכנס למיתון. "עבור נפט, הראיות ההיסטוריות מראות שהביקוש לנפט הופך לשלילי במיתונים הגלובליים הקשים ביותר", אומרים בסקירה המעודכנת כלכלני הבנק, אך מדגישים: "מחירי הנפט נופלים בכל המיתונים, פחות או יותר".

מחירי הדלק חבית נפט ירידות שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד