י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא יכול להמשיך לכהן"

דרמה בבריטניה: שני שרים בכירים התפטרו • ראש הממשלה ייאלץ לפרוש?

שרי האוצר והבריאות בבריטניה הודיעו על התפטרותם במחאה נגד ראש הממשלה ג'ונסון שנתפס שוב משקר לכאורה, לאחר שטען שלא ידע על האשמות שהועלו נגד בכיר בממשלה ב-2019 שהתנהג בצורה לא הולמת | "בצער עצום אני כבר לא יכול, במצפון טוב, להמשיך לכהן בממשלה הזו"

 זקוק לתפילות: ג'ונסון בכותל אילוסטרציה
זקוק לתפילות: ג'ונסון בכותל אילוסטרציה צילום: פלאש90

דרמה בממשלת בריטניה: שר האוצר רישי סונאק ושר הבריאות סאג'יד ג'אוויד התפטרו מממשלתו של בוריס ג'ונסון. שר האוצר אמר לאחר ההודעה: "הציבור מצפה בצדק שהממשלה תתנהל בצורה נכונה ורצינית, אני מאמין שראוי להיאבק על הסטנדרטים האלה וזו הסיבה שאני מתפטר".

שר הבריאות ג'וויד כתב בטוויטר: "שוחחתי עם ראש הממשלה כדי להגיש את התפטרותי כמזכיר המדינה לבריאות ורווחה, זאת הייתה זכות עצומה לשרת בתפקיד הזה, אבל אני מצטער שאני לא יכול להמשיך עוד במצפון טוב".

במכתבו לראש הממשלה כתב ג'וויד: "בצער עצום אני חייב לומר לך שאני כבר לא יכול, במצפון טוב, להמשיך לכהן בממשלה הזו. אינסטינקטיבית אני שחקן נבחרת אבל גם העם הבריטי בצדק מצפים ליושרה מהממשלה שלהם, הטון שאתה נותן כמנהיג, והערכים שאתה מייצג, משקפים את עמיתיך, המפלגה שלך ובסופו של דבר את המדינה".

עוד כתב, "שמרנים במיטבם נתפסים כמקבלי החלטות קשוחים, המודרכים על ידי ערכים חזקים. אולי לא תמיד היינו פופולריים, אבל היינו תמיד שם כדי לפעול למען האינטרס הלאומי, למרבה הצער, בנסיבות הנוכחיות, הציבור מגיע למסקנה שעכשיו אנחנו לא כך".

"הצבעת האמון בחודש שעבר הראתה שחלק גדול מעמיתינו מסכימים. זה היה רגע של ענווה, אחיזה וכיוון חדש. צר לי לומר, עם זאת, ברור לי שהמצב הזה לא ישתנה תחת המנהיגות שלך ולכן איבדת גם את הביטחון שלי".

התפטרותם של השניים הגיעה דקות לאחר שראש הממשלה ג'ונסון אמר בראיון שלא היה צריך למנות את כריס פינצ'ר לתפקיד יו"ר הפרלמנט בפברואר האחרון, בעקבות טענות שעלו נגדו בעבר כי התנהג בצורה בלתי הולמת בלשון המעטה.

רק בחודש שעבר ניצל ראש הממשלה מניסיון הדחה בהצבעת אי אמון בממשלה בפרלמנט הבריטי שנועדה להדיח את בוריס ג'ונסון מתפקיד ראש ממשלת בריטניה, והוא נשאר בתפקידו. בסך הכל 148 חברי פרלמנט שמרנים הצביעו נגד ג'ונסון, ולא השיגו את הרוב הדרוש שעומד על 180 חברים. 211 שרים הצביעו בעד ראש הממשלה. ג'ונסון היה זקוק לתמיכה של לפחות 50% מכל חברי מפלגתו.

בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה שר הבריאות שר האוצר פרישה מהממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד