י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בניגוד להמלצות

ההחלטה של שקד שתשליך על עתיד העיר החרדית

בניגוד להמלצת ועדת הגבולות: שרת הפנים שקד החליטה שלא לאפשר את העברת השטח הנמצא בין כפר סירקין ושכונותיה המזרחיות של העיר פתח תקווה, לטובת העיר החרדית אלעד | למרות המלצת הועדה, ועדת הכנסת קראה לשר הפנים דרעי שלא לספח את השטח 

ההחלטה של שקד שתשליך על עתיד העיר החרדית
העיר אלעד. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שרת הפנים, איילת שקד, החליטה שלא לאפשר העברה של שטח בגודל 2,230 דונם שנמצא בין כפר סירקין ושכונות פתח תקווה, הנמצא בשטח השיפוט של המועצה האזורית דרום השרון, לטובת העיר החרדית אלעד כך דווח היום באתר 'כלכליסט'. ועדת הפנים של הכנסת דנה בנושא לפני כשנתיים, וקראה לשר הפנים דאז, אריה דרעי, שלא לאמץ את ההמלצות של ועדת הגבולות.

בבסיס החלטת וועדת הגבולות עמדה פנייה של עיריית אלעד משנת 2017 למשרד הפנים ובה ביקשה העירייה להרחיב את תחום שיפוטה ולהעביר לשטחה שטחים מחבל מודיעין ומשטח חסר מעמד מוניציפלי, כמענה לגידול הצפוי בישוב. לאחר סבב דיונים ראשוני הציע מנהל התכנון לצרף לבחינה תא שטח נוסף בו קודמה בעבר תוכנית ותמ"ל באזור מושב כפר סירקין.

וועדת הגבולות, שבראשה עמד מנכ"ל משרד הפנים לשעבר, החליטה בחודש יוני של שנת 2020 להמליץ על העברת 2,230 דונם משטחי המועצה האזורית חבל מודיעין וכן 874 דונם משטחי המועצה האזורית דרום השרון, ובכללם שטחים המעובדים בהווה ע"י חקלאי כפר סירקין, לעיר אלעד.

ראש העיר פתח תקווה, רמי גרינברג, בירך על החלטת שרת הפנים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "בהמשך להתנגדות העירייה ולהשתתפות ראש העיר בוועדות שדנו בסיפוח תא השטח של סירקין הקטנה לאלעד – שרת הפנים ומנכ"ל המשרד החליטו להיענות לדרישת העירייה ובכך למנוע סיפוח שעתיד להכיל כ-4000 יח"ד נוספות שהיו נשענות על התשתיות של פתח תקווה. השטח המדובר יישאר בחזקת המועצה האזורית דרום השרון. במקביל, שרת הפנים קיבלה את ההמלצה על הסיפוח לפתח תקווה של שני תאי שטח המתפרסים על פני 95 דונם לטובת קידום תשתיות תחבורה אשר ישרתו את תושבי העיר".

"כזכור, בנוגע לתא שטח המדובר, העירייה הציגה התנגדות וטענה כי פתח תקווה היא העיר הגדולה והסמוכה ביותר לשטח, מובהק כי היא תהיה זו שתספק לאזור את התשתיות והשירותים העירוניים והיא תישא בעלויות ולכן אין זה סביר שהאוכלוסייה בשטח המדובר תהיה משויכת לאלעד וגם כי אין צורך לצופף את האזור באלפי יחידות דיור נוספות. כמו כן, העירייה רואה בשטחי סירקין קרקעות משלימות שנדרשות לטובת פינוי בינוי בתוך העיר ועל מנת לחזק את השכונות הותיקות בפ"ת". כך ראש העיר.

עיריית אלעד כפר סירקין פתח תקווה איילת שקד רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד