י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לא צריך לרוץ בבחירות"

ההצעה של בכיר הליכוד לשיקלי והתנאי לשקד

חבר הכנסת דוד ביטן התראיין על ההכנות לקראת הבחירות המתקרבות בליכוד וטען כי "אין צורך ששיקלי ירוץ בבחירות, אפשר לתת לו תפקיד שר אחרי הבחירות" | לשאלה האם הם ישתפו פעולה עם איילת שקד השיב "שתצהיר איפה היא נמצאת"

ההצעה של בכיר הליכוד לשיקלי והתנאי לשקד
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חבר הכנסת דוד ביטן מ'הליכוד' שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על ההכנות לפריימריז בליכוד ועל הפרסום לפיו נתניהו סבור שחלק מחברי הכנסת של המפלגה "הפכו מנכס לנטל" וסיפר כי הוא לא אוהב פרסומים מסוג זה. "היועצים של נתניהו נכנסו קצת ללחץ, ולדעתי זה לא בסדר", אמר.

"האנשים האלה עשו עבודה לאורך כל השנה, ועכשיו לשים אותם בצד בשביל לקבל חצי מנדט מהימנים המתונים? אף אחד לא נטל – כולם תורמים להצלחה של הליכוד". לטענתו של ביטן, אנשים אלו מחזקים את הבייס הקיים בליכוד. "היועצים של נתניהו נכנסו קצת ללחץ, ולדעתי זה לא בסדר. השטח זה הכוח שלנו, ובגלל זה אנחנו המפלגה הגדולה ביותר".

כשנשאל על ההכנות לפריימריז בליכוד, אמר ביטן כי בלי קשר להכנות הללו הוא תמיד מסתובב ומבקר באירועים חברתיים. "זה אני, לאורך כל כהונתי בכנסת, וגם לפני. הליכוד היא תנועה חיה ובועטת, והיא חיה על השטח. מי שרוצה להיות חבר כנסת בליכוד זה מה שנדרש ממנו. השטח זה הכוח שלנו, ובגלל זה אנחנו המפלגה הגדולה ביותר. נכון, אנחנו לא רואים את ה־61 אבל ראינו 4 פעמים את ה־60 ועדיין יש לנו סיכוי ל־61".

כשנשאל על שיתוף פעולה אפשרי עם איילת שקד, השיב ביטן כי יש לו שני תנאים לצירופה לליכוד, והדגיש: "מדובר בתנאים שאני שמתי, ולא נתניהו. איילת שקד צריכה להצהיר שהיא בגוש שלנו, ותהיה עם נתניהו. זה לא מספיק להגיד שהיא לא פוסלת את נתניהו".

ביטן ביקש להניח זרקור על הרשימה שלה, ואמר שאם היא תהיה מורכבת מאנשים שיובילו אותה למקומות אחרים זה פחות טוב. "צריך להמתין עוד שבוע או שבועיים ולראות לאן היא הולכת. גם בהרכב, גם בהצהרות שלה, וגם בסקרים. אם היא תשים את מתן כהנא אנחנו בבעיה עם שקד. היא צריכה להראות שהיא עוברת את אחוז החסימה ולא תהיה מנדט או מנדט וחצי – ככה לא תהיה לה תרומה משמעותית. אנחנו ממתינים לראות את הסקרים ולבחון האם יש לה סיכוי".

רגע לפני סיום נשאל על הח"כ שהוכרז כפורש מימינה עמיחי שיקלי, וענה: "אין צורך ששיקלי ירוץ, הוא לא יכול לרוץ בליכוד, אפשר לתת לו להיות שר אחרי הבחירות".

עמיחי שיקלי איילת שקד דוד ביטן בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד