י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ההסבר פורסם ונמחק

בינה מלאכותית: כך הרשויות בסין קוראות מחשבות

סין טוענת שהיא פיתחה כלי בינה מלאכותי חדש שיכול "לקרוא את מחשבותיהם" של חברי המפלגה הקומוניסטית ולהבין עד כמה הם נאמנים, לאחר הפרסומים בסין על כך, הדיווחים הוסרו מהמדיה החברתית הסינית. חברי המפלגה הקומוניסטית עלולים להתמודד עם פרופיל בינה מלאכותית פולשני כדי להעריך אם הם זקוקים ל"חינוך נוסף"

בינה מלאכותית: כך הרשויות בסין קוראות מחשבות
אילוסטרציה צילום: Pixabay

כלי בינה מלאכותי חדש פותח בסין. כלי שעוזר לרשויות לעקוב עד כמה חברי המפלגה הקומוניסטית נאמנים לממשלה.

לפי המכון לבינה מלאכותית 'החינוך הפוליטי החכם' מנתח את גלי המוח של המשתמשים ופורס זיהוי פנים כדי "להבחין ברמת הקבלה לחינוך אידיאולוגי ופוליטי". על פי הדיווחים, סרטון המסביר כיצד הכלי פועל הוסר מהמדיה החברתית הסינית ביום ראשון, זמן קצר לאחר שפורסם, כך דווח ה'דיילי סטאר'.

יוצרי הכלי אומרים שהוא נועד לעזור 'לכמת חינוך מחשבתי' ולספק 'המלצות להשכלה נוספת'. הסרטון שנמחק מסביר על השיטה שגורמת לאנשים לצפות ולהתמכר לסרטונים על המפלגה הקומוניסטית הסינית.

הצופים, שיושבים בתא זכוכית, נמצאים תחת מעקב של מצלמות חכמות ביומטריות המעריכות את "נחישותם של החברים להיות אסירי תודה למפלגה, להסכים למפלגה ולעקוב אחר פרסומים של המפלגה".

הבינה המלאכותית משתמשת בנתונים אלה כדי ליצור ציון עבור 'קשב למידה' ו'הזדהות רגשית', המשמשת ליצירת המלצות באם יש צורך ב'השכלה נוספת'.

החוקרים שמאחורי הכלי אמרו: "מצד אחד, ניתן להעריך את רמת הקבלה של החינוך האידיאולוגי והפוליטי של חבר המפלגה הבודד, מצד שני, אנו יכולים לספק נתונים אמיתיים כדי להעשיר ללא הרף את התוכן החינוכי שלנו".

סין בינה מלאכותית קורא מחשבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד