כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בנות הסמינרים מנעו מ'נשות הכותל' להתפלל ברחבה

אלפי חרדיות הגיעו אל הכותל בכדי למחות נגד 'נשות הכותל' • בעקבות המחאה: 'נשות הכותל' התפללו במתחם עליון סגור • פינדרוס: "הפרובוקציה לא הצליחה" • צפו

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



ראש חודש אלול – המאבק על רחבת הכותל חוזר: אלפי בנות חרדיות הגיעו משעות הבוקר (ד) אל הכותל המערבי בכדי למחות על השינויים שמבקשות 'נשות הכותל' להנהיג במסורת הנהוגה שנים במקום.

רחבת הכותל מלאה לחלוטין בבנות הסמינרים והמשטרה הכינה מתחם סגור ברחבה העליונה עבור 'נשות הכותל', שמונות עשרות בלבד. בשעה האחרונה הוצגה חוות דעת משפטית שטענה כי לא ניתן למנוע את כניסתן של הנשים לרחבה הגדולה, אולם בעקבות לחץ של אישי ציבור חרדיים הוחלט להפנות את 'נשות הכותל' אל המתחם הסגור למעלה.

כלי חדש במאבק: עשרות משרוקיות חולקו ובכל פעם שנשות הכותל ניסו לשיר החלו רבים לשרוק ושירתם לא נשמעה. המשטרה החרימה חלק מהמשרוקיות.

סגן ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, אמר "קידוש שם שמים גדול התרחש הבוקר כשנערכה תפילת שחרית בהשתתפות אלפי בנות חרדיות. קומץ נשים שמטרתן לחלל את הכותל ניסו לעשות פרובקציות אך ללא הצלחה".

פינדרוס הוסיף כי "בנות ישראל יעמדו שוב ושוב חוצץ נגד קבוצת הפרובוקטיביות שמבקשות לפגוע בשריד בית מקדשנו. בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ובזכות מסירותן של נשות ישראל בדורנו נמנע את חילול המקום הקדוש ביותר".

בעקבות כך שלא התאפשר להן להתפלל ברחבה, האשימו 'נשות הכותל' את המשטרה כי היא נכנעת ללחץ החרדים: "התקדמנו בכמה צעדים, אבל עדיין מונעים מאתנו תפילה הלכתית. אנחנו רחוקות מהכותל ומוצבות מאחורי סורגים. המשטרה עדיין נכנעת ללחץ החרדים ומונעת מאתנו להתפלל, למרות פסיקת בית המשפט".

בנות הסמינרים נמצאות כעת עדיין בחופשת הקיץ. הקריאה לבוא ולמחות הגיעה אליהן אתמול באמצעות הודעה טלפונית.

התפילה מתנהלת עם רמקולים גדולים המשמיעים את החזן, הרב יחיאל מנדלסון, להמונים. במקום נוכחים רבנים, חברי כנסת ועסקנים חרדיים.

כלי חדש במאבק: עשרות משרוקיות חולקו ובכל פעם שנשות הכותל ניסו לשיר החלו רבים לשרוק ושירתם לא נשמעה. המשטרה החרימה חלק מהמשרוקיות.

המשטרה מתמודדת היום גם עם רבבות מוסלמים, המגיעים משעות הבוקר המוקדמות אל הר הבית, לתפילה האחרונה של צום חודש הרמאדן, מה שעשוי ליצור רגישות ביטחונית באזור כולו. לשם כך, נערכת המשטרה בכוחות מתוגברים, כדי לשמור על ביטחון תושביה היהודים של העיר העיקה והמתפללים בכותל המערבי.

אתמול פנו המשטרה ורב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ' אל נציגי החרדיים בעיריית ירושלים, בבקשה להימנע מלגייס את בנות הסמינרים גם הפעם לתפילת ראש חודש ברחבת הכותל המערבי - כפי שאירע בחודשים האחרונים, כתגובת נגד ל'נשות הכותל'.

פניה דומה נעשתה גם לנשות הכותל, מהן ביקשה המשטרה לבוא במתכונת הקודמת - בלי תפילין ופרובוקציות שונות.

החרדים נענו לפניית המשטרה, לעומתם, נשות הכותל סרבו.

בעקבות כך הוחלט כי המוני נשים חרדיות יגיעו לרחבת הכותל המערבי, כתגובת נגד לבואן של נשות הכותל.

הבוקר ברחבה, צילום: חדשות 24



































הכותל המערבי נשות בנות סמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד