ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

באמצע הפגרה: הכנסת תדון במציאת נגיד

הכשלון בניסיונות לאתר נגיד לבנק ישראל הביא את מרב מיכאלי להחתים את כל חברי סיעות האופוזיציה לדיון פגרה מיוחד בנושא • כל יום שחולף פוגע בכלכלת ישראל"

צילום: יצחק לב ארידיו
צילום: יצחק לב ארידיו

הכשלון בניסיונות החוזרים ונשנים לאתר נגיד מתאים לבנק ישראל הביא את ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) להחתים את כל חברי סיעות האופוזיציה על בקשה לפיה תכונס הכנסת לדיון פגרה מיוחד לדיון בנושא.

הדיון ייערך ב-28 לאוגוסט בשעה 2 בצהרים.

וכך נימקה מיכאלי את בקשתה:

"כל יום החולף בלא נגיד מגדיל את הנזקים לבנק ישראל, פוגע בכלכלת ישראל ושם את מדינת ישראל ללעג ולקלס. למרות זאת, למרות כשלון החיפוש אחרי נגיד, צוטטו מקורביו של ראש הממשלה באמירה: “ימונה כל אחד אחר, רק לא היא"- היא, המשנה המוערכת קנית פלוג, שהומלצה על- ידי הנגיד הקודם סטנלי פישר להחליפו. שר האוצר וראש- הממשלה מתפקדים להופיע בפני הכנסת ולהסביר את שיקול דעתם בעניין הציבורי החשוב הזה".

לדברי ח"כ מיכאלי, "לפי הפרסומים תמך שר האוצר במינויה של ד”ר קרנית פלוג, עליה המליצו הנגיד היוצא סטנלי פישר, כלכלנים בכירים, מומחים ופרשנים. רק ראש הממשלה, מטעמים השמורים לחלוטין עמו, מודיע ש”רק לא” ד”ר פלוג וממשיך במאמץ הנלעג “ללקט” איזשהו נגיד, בארץ או בעולם. האם גם בנושא זה ביטל שר האוצר את דעתו בפני דעת ראש הממשלה והוא מזדעק “היא- לא” מכח פקודה שקיבל? והאם מצא שר האוצר בד”ר פלוג פגמים שפרופ' פישר פיספס? מדינת ישראל בכלל ובנק ישראל בפרט אינם עסקו הפרטי של ראש הממשלה או של שר האוצר; הציבור זכאי לדעת מה היו שיקוליו של שר האוצר להסכים לשערוריית אי מינוי נגיד ולהחלטתו הנחושה של ראש הממשלה ש”רק לא היא””.
נגיד בנק ישראל מרב מיכאלי דיון פגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד