כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כופר בה' ובתורתו

ההערצה לנתניהו בשבע ברכות לנכדה של גפני: "אוי לאותה בושה"

קוראי היומון הליטאי 'יתד' שפשפו הבוקר את עיניהם לראות בעמוד הראשון מכתב שנשלף מהארכיון נגד הערצה חרדית לראש ממשלה המכונה 'כופר ואפיקורס'. 'בחדרי' על התקרית ביציאה מהשבע ברכות לנכדת ח"כ גפני, שם זכה נתניהו להערצה שטרם נראתה. המכתב המלא והסערה 

ההערצה לנתניהו בשבע ברכות לנכדה של גפני: "אוי לאותה בושה"
ראש הממשלה נתניהו עם כיפה לראשו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום שני השבוע הגיע ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו לעיר בני ברק להשתתף בשמחת שבע ברכות לרגל נישואי נכדת יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שהתקיימה באולם של ישיבת 'בית הלל' בתוך הקסבה של עיר התורה והחסידות.

בצאתו מהאירוע זכה נתניהו להערצה מטורפת מעשרות בחורי ישיבות צעירים שהריעו לו, התיעוד שפרסם איש התקשורת ישראל כהן בטוויטר עורר סערה גדולה.

ביבי שנופף למעריציו החרדים לשלום, שמע את המשפטים הבאים: "ביבי אנחנו אוהבים אותך", "ביבי המלך". וכמובן שרו לו את השיר המסורתי מכנסי הליכוד "ביבי מלך ישראל חי וקיים". גם בתוך האירוע התקבל נתניהו בהערצה, עם השיר 'לבנימין אמר ידיד ה'". 

הבוקר (רביעי) בעיתון 'יתד נאמן' התייחסות חריגה למאורע, יתד נאמן שלפו מהארכיון מכתב של הגאון רבי חיים שאול קרליץ זצ"ל גאב"ד 'שארית ישראל' מי שהיה יד ימינו של מנהיג היהדות החרדית מרן הרב שך זצ"ל במאבקים המפורסמים על צביון עולם הישיבות ובני התורה.

המכתב עצמו שנראה מתאים לימינו אנו, תוקף את אותם אלו שמעריצים את ראש הממשלה המכונה במכתב "כופר, רשע ואפיקורס", כפי שמכנים אותו ראשי העדה החרדית וחסידות סאטמר. 

המכתב עצמו חריג בנוף של הביטאון הליטאי. שלא כמו 'הפלס' של הפלג הירושלמי, 'יתד' משתדל שלא להגיב למקרים מהסוג הזה, אך הבוקר הם מפרסמים את המכתב בעמוד הראשון וכותבים "נתבקשנו מכמה ת"ח לפרסם את מכתבו של הגאון הגדול רח"ש קרליץ זצוק"ל".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפי גורמים פוליטיים המכתב אמנם נכתב נגד בחורי הישיבות והצעירים החרדים, אבל גם כוון נגד מי שהזמין את נתניהו לאירוע. זאת לצד הסערה סביב ריקוד השרה מרב מיכאלי ממפלגת העבודה בחתונה, שעוררה סערה גדולה בקרב מצביעי המפלגה הליטאית ובני התורה. 

תחת הכותרת, "אוי לאותה בושה" צוטט המכתב הישן מביקור של נתניהו לפני למעלה מעשרים שנה, "על השמועה כי באה שבני תורה נדחפו לחלק כבוד ולהושיט יד לראש הממשלה וחבורתו בשעה שידוע שהמה כולם כופרים בד' ותורתו ובפרט שעומדים בראש המדינה אשר כולה נגד התורה וכל החינוך הס מלהזכיר בה שם ד'". 

הגרח"ש קרליץ זצ"ל מפרט במכתבו דאז וכותב: "גם אם נניח שכל זה היה בגדר סקרנות של צעירים כל זה לא היה קורה אילו היה אצלנו חמור עניין נתינת כבוד לכופרים". 

במכתב מצטט הרב קרליץ את 'רבינו יונה' ולמעשה מכנה את נתניהו כ'רשע', תוך שהוא מצטט "והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים רבים וידועים כי יש בכבודם חלול התורה והעבודה והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר". 

בנימין נתניהו הרב קרליץ משה גפני יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד